Enkele maanden geleden stelde Multipharma, het grootste netwerk van apotheken in België, zijn budget in alle discretie in competitie. De opdracht was dubbel: het lanceren van een nieuw getrouwheidsprogramma en het uitdenken van een nieuwe visie op lange termijn voor het merk. De bureau’s AD retail (AIR), Stratégie (het uitgaande bureau) en Tramway21 stonden voor een moeilijke en complexe uitdaging daar de communicatie in deze sector bijzonder gereglementeerd is. "We willen niet gezien worden als een supermarkt voor geneesmiddelen,” stelt Christophe Burre, communicatieverantwoordelijke van de groep. "Als apotheker zijn wij het eerste ‘gezondheidscontact’ voor de mensen. Onze opdracht is er een van proximiteit, gezondheidsadvies en hulp voor onze patiënten… we moeten ons inzetten om de gezondheidszorg toegankelijker te maken."
Multipharma heeft een netwerk van 250 apotheken en 23 iU-winkels. En het reclamebureau Tramway21 kwam als winnaar uit de competitie. Tramway 21 vond de kern van de nieuwe positionering in het wettelijk statuut van Multipharma: Multipharma. Omdat gezondheid een collectieve zorg is.
Vandaag maken coöperaties weer opgang. De mensen vertrouwen niet langer op de overheid of de politiek om hun situatie te verbeteren. Ze kiezen ervoor om samen te werken. Dat merkt men aan het succes van co-huren, co-werken, enz. Multipharma kiest dus voor de collectieve gezondheidszorg. Met een keten van apotheken waarvan de klanten samenwerken om de gezondheid en het welzijn van iedereen te verbeteren.
"Merken kunnen niet enkel meer aan winst denken.," zegt François Daubresse, partner bij Tramway21 "Ze moeten hun plaats innemen in de maatschappij, dat is de zin van hun bestaan, en dat is wat we zoeken bij Tramway21. Merken creëren met zin… die mee zijn met hun tijd en een antwoord bieden op echte menselijke en maatschappelijke uitdagingen."
Die notie van samenwerking vindt men terug op alle niveau’s van de nieuwe campagne: samenwerking om de prijzen van de bestverkochte producten te verlagen, een MultiCo-getrouwheidsprogramma met nog meer verminderingen voor de coöperanten, coachingprogramma’s om te stoppen met roken, om jonge moeders bij te staan of om gewicht te verliezen, enz. Deze thema’s komen aan bod in een imagofilm, in de digitale media en in het reclamedrukwerk op de verkooppunten.
Credits
- Adverteerder: Multipharma.
Christophe Burre (Marketing Director), Carole Willaert (Marketing Executive)
- Reclamebureau: Tramway21.
- Strategie & Account Directie: Madeleine Leclercq
- Project Manager: Sybil Collignon
- Creative Direction: Marco Calant, François Daubresse
- Concept & Art Direction Maud Samaha, Shanti Botman, Lilas Heinix
- Film Producer : Pascal Haass
- Film director : Nicolas Torres
- Editing : Lilas Heinix
- Print Producer: Valérie Snoeckx & Stéphanie Padt
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]