Museum Hof van Busleyden opent in stijl met Heren Loebas

Crea / News

HEREN LOEBAS_HOF VAN BUSLEYDEN_5Na jaren van zware renovaties was het vrijdag 22 juni eindelijk zover: het vernieuwde Museum Hof van Busleyden opende, in aanwezigheid van burgemeester Bart Somers en minister van Toerisme Ben Weyts, zijn deuren voor het grote publiek. Voor de (inter)nationale openingscampagne deed het museum beroep op de creativiteit van Heren Loebas.
HEREN LOEBAS_HOF VAN BUSLEYDEN_3 “Dit museum is een verborgen parel die nog door veel mensen moet ontdekt worden. Het gebouw op zich spreekt al enorm tot de verbeelding,” aldus Stijn D’Hondt, creative director. “Doorheen de campagne - die bestaat uit 3 campagnebeelden - spelen we in op de nieuwsgierigheid van potentiële bezoekers. We tonen hen reeds een glimp van het museum, zonder alles onmiddellijk prijs te geven.”HEREN LOEBAS_HOF VAN BUSLEYDEN_4
Museum Hof van Busleyden, een stadspaleis in Mechelen in vroege renaissancestijl, brengt de Bourgondische Nederlanden opnieuw tot leven in een heel hedendaags kader. “Dit boeiend spanningsveld komt eveneens tot uiting in verschillende campagnebeelden: de menselijke aanwezigheid in het beeld, in combinatie met de strakke architectuur en de eerder klassieke uitstraling van het bestaande logo. Kortom: een mysterieus beeld dat tegelijkertijd voor zich spreekt.”HEREN LOEBAS_HOF VAN BUSLEYDEN_1
Credits
Client: Museum Hof van Busleyden
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Art director: Peter Van de Sijpe
Fotografie: BeeldcollectiefHEREN LOEBAS_HOF VAN BUSLEYDEN_2