Na jaren van zware renovaties was het vrijdag 22 juni eindelijk zover: het vernieuwde Museum Hof van Busleyden opende, in aanwezigheid van burgemeester Bart Somers en minister van Toerisme Ben Weyts, zijn deuren voor het grote publiek. Voor de (inter)nationale openingscampagne deed het museum beroep op de creativiteit van Heren Loebas.
“Dit museum is een verborgen parel die nog door veel mensen moet ontdekt worden. Het gebouw op zich spreekt al enorm tot de verbeelding,” aldus Stijn D’Hondt, creative director. “Doorheen de campagne - die bestaat uit 3 campagnebeelden - spelen we in op de nieuwsgierigheid van potentiële bezoekers. We tonen hen reeds een glimp van het museum, zonder alles onmiddellijk prijs te geven.”
Museum Hof van Busleyden, een stadspaleis in Mechelen in vroege renaissancestijl, brengt de Bourgondische Nederlanden opnieuw tot leven in een heel hedendaags kader. “Dit boeiend spanningsveld komt eveneens tot uiting in verschillende campagnebeelden: de menselijke aanwezigheid in het beeld, in combinatie met de strakke architectuur en de eerder klassieke uitstraling van het bestaande logo. Kortom: een mysterieus beeld dat tegelijkertijd voor zich spreekt.”
Credits
Client: Museum Hof van Busleyden
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Art director: Peter Van de Sijpe
Fotografie: Beeldcollectief
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]