Epica Awards 2020 heeft zijn shortlist klaar. Het was/is een vreemd jaar en niet alle bureaus hebben dit jaar werk ingestuurd. Maar zoiets doet nooit afbreuk aan de waarde van werk dat wordt bekroond. De volledige shortlist vindt u op de website van Epica Awards. Maar u bent wellicht vooral geïnteresseerd in de Belgische campagnes die de shortlist haalden? LDV United en Mutant maken kans op eremetaal!
LDV United haalde zes maal de shortlist, met campagnes voor Toyota Europe (Life of Ella), Het Nieuwsblad (The Cobblestone Tribute, drie nominaties), Torfs (Foertdagske) en Special Olympics Europe (Life of Ella).
Mutant haalde met werk voor Studio Brussel (VRT) drie nominaties binnen: een voor Time to listen to your T-shirt en twee voor Ramadamadingdong.
De Epica-jury van journalisten heeft elke inzending via een online stemplatform gezien en onder de loep genomen. Deze finalisten gaan door naar de volgende stemronde, die online plaatsvindt van 2 tot 8 december. De Gold- en Grand Prix-winnaars kennen we na de speciale online ceremonie op 17 december. De Silver- en Bronze-winnaars worden de volgende dag, 18 december, op de website van Epica Awards gepubliceerd. Dit jaar ontving Epica 1980 inzendingen uit 59 landen; dit was lager dan voorgaande jaren, maar hoger dan verwacht gezien de omstandigheden. Het hoogste aantal inzendingen kwam uit Rusland, gevolgd door Duitsland. Op het gebied van netwerken waren Wunderman Thompson en BBDO bijzonder goed vertegenwoordigd. Epica feliciteert alle geshortliste bureaus. De uiteindelijke winnaars en een selectie van hoog scorende inzendingen zullen worden opgenomen in het jaarlijkse Epica Boek, dat in september 2021 zal verschijnen.
Ter herinnering: de Epica-jury bestaat uit journalisten en senior verslaggevers van 's werelds toonaangevende titels op het gebied van creativiteit en communicatie - sinds oudsher is ook PUB daarin vertegenwoordigd. Zij worden ondersteund door journalisten uit vakgebieden als postproductie, VR, design, luxe en mode. Een volledige lijst van de juryleden is te zien op www.epica-awards.com.
LDV United | BELGIUM | 12 | Automotive | Toyota Europe | Toyota Europe (& Special Olympics Europe) | automotive | Life of Ella | |
LDV United | BELGIUM | 19 | Media | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad newspaper | The Cobblestone Tribute | |
LDV United | BELGIUM | 25 | Covid-19 Communications | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad newspaper | The Cobblestone Tribute | |
LDV United | BELGIUM | 27 | Corporate Image | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad | Het Nieuwsblad newspaper | The Cobblestone Tribute | |
LDV United | BELGIUM | 41 | Public Relations | Torfs | shoe retailer | Torfs shoes | Foertdagske (F*ck it day) | |
LDV United | BELGIUM | 46 | Direction & Cinematography | Special Olympics Europe | Special Olympics Europe & Toyota Europe | charity | Life of Ella | |
Mutant | BELGIUM | 19 | Media | VRT | Studio Brussel | The Loudest List | Time to listen to your T-shirt | |
Mutant | BELGIUM | 22 | Public Interest - Social | VRT | Studio Brussel | Ramadamadingdong | Ramadamadingdong | |
Mutant | BELGIUM | 27 | Corporate Image | VRT | Studio Brussel | Ramadamadingdong | Ramadamadingdong |
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]