De Warmste Week wordt dit jaar georganiseerd rond het thema “Kansarmoede”. Het gaat hierbij niet alleen over financiële problemen, maar over iedereen die minder kansen krijgt in het leven. Al die mensen die, om welke reden dan ook, niet dezelfde kansen hebben als anderen om een job te krijgen, verder te studeren, een onderneming te starten of zelfs gewoon een appartement te huren. Stuk voor stuk problemen die vaak onzichtbaar zijn en onder de radar blijven.
In plaats van dit thema negatief te benaderen door mensen in nood en hun problemen te tonen, schijnt Mutant voor één keer een positief licht op de kwestie. Dat doen ze door alle kansen en mogelijkheden te tonen die een simpele gift teweeg kan brengen. Hoe klein die gift ook is. Heel de campagne, uitgewerkt in televisie, radio en print, draait rond alledaagse voorwerpen: een basketbal, een brooddoos, een tampon en een computer. Voorwerpen die op het eerste zicht banaal lijken, maar die levens kunnen veranderen. Een lidmaatschap bij een basketclub is bijvoorbeeld een kans om een sport te doen die je graag doet, maar ook om vrienden te maken. Een kans om de regels te leren volgen en nederlagen te leren verwerken. Een kans die zoveel andere kansen creëert.
De campagne met als call to action “Vlam mee tegen kansarmoede” nodigt mensen uit om de Warmste Week te steunen door een actie te organiseren. Al het verzamelde geld zal verdeeld worden onder organisaties die dagelijks strijden om meer te kansen te bieden aan kansarme mensen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]