Niet polariseren maar op zo’n manier kritisch zijn dat mensen willen luisteren. En mee willen nadenken. Dat is de centrale gedachte van de nieuwe positionering die Mutant bedacht voor De Standaard. Want in tijden van nieuwsmoeheid is het belangrijk op zoek te gaan naar een kritische houding die niet alleen maar zwaar of moeilijk is. Die verbindt in plaats van verdeelt en ruimte laat om te discussiëren. Die gedachte wordt samengevat in de nieuwe baseline: de kritische massa.
Met De kritische massa installeert Mutant samen met De Standaard een attitude die de krant deelt met haar lezers: een kritische kijk die niet vervalt in cynisme. “Kritische discussies voer je niet in een donker hoekje of vanachter een computerscherm,” legt Ruben Van Maldeghem uit, co-creative director bij Mutant. “Als je mensen wil laten nadenken en meekrijgen in moeilijke thema’s, is de manier waarop je kritisch bent ook heel belangrijk. En dat hoeft niet vermoeiend of met het vingertje te zijn, dat kan ook via muziek, humor en entertainment. Zo krijg je de massa mee en dingen in beweging.”
De nieuwe lijn wordt geïnstalleerd via drie critical readers en leaders: internationaal gelauwerd artieste Charlotte Adigéry, België’s grootste drumtalent Lander Gyselinck en mediakunstenaar Dries Depoorter. Zij vertellen aan de hand van hun werk en muziek hoe zij kritisch in het leven staan en hun publiek uitdagen om hetzelfde te doen.
Naast drie films, die gemaakt werden in samenwerking met Bleunuit, bestaat de nieuwe imagocampagne ook uit print, radio, banners en socials.
Credits
Agency: Mutant
Brand: De Standaard
Client: Klaartje De Bonnaire, Karel Verhoeven, Dries Vereecke
Creative Director: Odin Saillé
Creative: Ruben Van Maldeghem
Creative: Jonas Marysse
Client Director: Tuyen Pham
Client Manager: ShiQi Ji
Designer Director: Frank Schouwaerts
Designer: Ben Boliau
Production Company: Bleunuit
Director/Photographer: Louis Lekien
Producer/Line Producer: Jordan Le Galeze
1st Assistant Director: Pim Calomi
2nd Assistant Director: Arthur Simon
DOP: Kamiel Doens
1st Assistant Camera: Robin Niedergang
2nd Assistant Camera: Cyprien Rigaud
Gaffer: Rayan Imoula
Electrician: Benoit Dericke, Hugo Corson
Video Installation: Hugo Boutry
Sound Engineer: Diego Wunsch
Editing: Rémy Monti
Color Grading: Mikey Rossiter
Cleaning: Julien Mercier
Styling: Eveline Briand
MUAH: Drucila Clement
Set Design: Kenia Raphael
Sound Production: Raygun
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]