Mutant en De Warmste Week maken eenzaamheid zichtbaar

De vlam, het iconische logo van De Warmste Week, kreeg vorig jaar voor het eerst een centrale rol in de campagne. Ook dit jaar besliste Mutant om de vlam volledig te omarmen en het de hero van de campagne te maken. Dat leidde onder andere tot een pakkende film.
“De film speelt zich af in een geanimeerde wereld waar iedereen een vlammetje bij zich draagt dat aantoont hoe ze zich voelen. Zo volgen we vier personages die zich eenzaam voelen: een oude dame, twee jonge scoutsleden en een jongvolwassen vrouw. We zien hoe ze het, zelfs als ze niet per se alleen zijn, moeilijk hebben met hun eenzaamheid. Gelukkig worden ze doorheen het verhaal gezien en betrokken door andere personages die ervoor zorgen dat hun vlammetjes weer helemaal opfleuren,” zegt Iris Nuyts, creative bij Mutant.
“Eenzaamheid is vaak niet zichtbaar. Daarom moesten we op zoek naar een andere visuele manier om die problematiek duidelijk te maken. Door de vlammetjes een eigen persoonlijkheid te geven, hopen we dat mensen zichzelf of anderen hierin kunnen herkennen en dat ze – naast het registreren van een actie – ook in hun dagelijkse leven proberen actie te ondernemen om eenzaamheid de wereld uit te helpen,” voegt Ruben Van Maldeghem, creative director bij Mutant, toe.
De spot wordt ondersteund door een aangrijpende cover van Journey’s “Don’t Stop Believin”, die de Belgische artiest Portland exclusief voor de campagne maakte. “Met De Warmste Week wil VRT niet alleen geld inzamelen, maar vooral sensibiliseren rond het thema eenzaamheid. Daarin zal deze film een belangrijke rol spelen. Het eenvoudige maar aangrijpende verhaal beroert jong en oud. De muziek van de artiest Portland is de kers op de taart. Ik ben ervan overtuigd dat er in veel Vlaamse huiskamers een traantje zal weggepinkt worden wanneer deze spot op televisie is,” concludeert Karel Decorte, marketing coördinator bij De Warmste Week, Studio Brussel en MNM.
Agency: Mutant
Brand: VRT - De Warmste Week
Client: Karel Decorte, Astrid Hillen
Liselotte Van Halewyck & Elisabeth Roelandt
Chief Creative & Strategy: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem & Jesse Van Gysel
Creative: Simon Pyson
Creative: Iris Nuyts
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Laura Naeyaert
Producer: Thomas Koltsidas
Design Director: Frank Schouwaerts
Designer: Tjen Colman
Motion Designer: Bob Van den Audenaerde
Productionhouse: Eddy Animation
Director: Stéphane Berla
Line Producer Romane Belaïsch
CG Supervisor Romain Cabanier
Executive Producer Julie Paturle
Song: Don’t Stop Believin’ - Cover by Portland
Sound post-production: Raygun
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]