De Warmste Week (DWW) staat dit jaar in het teken van ‘kunnen zijn wie je bent.’ Want uit recent onderzoek blijkt dat 1 op de 5 Vlamingen niet goed in z’n vel zit. En dat door heel verschillende redenen: Discriminatie, mentale gezondheid, racisme, het ontbreken van gelijke kansen, … Problematieken die vaak niet zichtbaar zijn en onder de radar blijven. Daarom maakte Mutant deze thema’s heel zichtbaar door de DWW-pin collectie uit te breiden van 1 naar 5. Naast het gekende gele vlammetje komt er onder meer de Black Pin en de Girl Power Pin bij. Zo kan iedereen binnen ‘kunnen zijn wie je bent’ het specifieke thema dat hen het nauwst aan het hart ligt steunen en letterlijk uitdragen.
Ook in een pakkende radiocampagne worden de verschillende problematieken heel concreet gemaakt. Op een mooi en breekbaar nummer wordt de lelijke en harde waarheid bezongen waarmee 1 op de 5 Vlamingen dagelijks geconfronteerd wordt. De spots roepen op om De Warmste Week te steunen door een actie te organiseren. Zelf De Warmste Week steunen? Organiseer een actie of koop de DWW pins via shop.dewarmsteweek.be/
Credits
Agency: Mutant
Brand: VRT
Client: Floris Nieuwdorp, Elisabeth Roelandt, Danny Van Der Elst, Witse Van Rillaer, Rebecca Van De Voorde, Dorien Claes
Creative director: Odin Saillé
Business director: Maarten De Cuyper
Design director: Frank Schouwaerts
Creation: Ruben Van Maldeghem
Creation: Jonas Marysse
Creation: Catherine Hermans
Client director: Innie Tran
Client manager: Shi Qi Ji
Music & Radio production: Raygun
Talent: Loïs Grant
Co-copywriter: Kate Adjaï
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]