Mutant en DWW willen dat iedereen zichzelf kan zijn

Crea / News

De Warmste Week (DWW) staat dit jaar in het teken van ‘kunnen zijn wie je bent.’ Want uit recent onderzoek blijkt dat 1 op de 5 Vlamingen niet goed in z’n vel zit. En dat door heel verschillende redenen: Discriminatie, mentale gezondheid, racisme, het ontbreken van gelijke kansen, … Problematieken die vaak niet zichtbaar zijn en onder de radar blijven. Daarom maakte Mutant deze thema’s heel zichtbaar door de DWW-pin collectie uit te breiden van 1 naar 5. Naast het gekende gele vlammetje komt er onder meer de Black Pin en de Girl Power Pin bij. Zo kan iedereen binnen ‘kunnen zijn wie je bent’ het specifieke thema dat hen het nauwst aan het hart ligt steunen en letterlijk uitdragen. 

Ook in een pakkende radiocampagne worden de verschillende problematieken heel concreet gemaakt. Op een mooi en breekbaar nummer wordt de lelijke en harde waarheid bezongen waarmee 1 op de 5 Vlamingen dagelijks geconfronteerd wordt. De spots roepen op om De Warmste Week te steunen door een actie te organiseren. Zelf De Warmste Week steunen? Organiseer een actie of koop de DWW pins via shop.dewarmsteweek.be/

Credits

Agency: Mutant

Brand: VRT

Client: Floris Nieuwdorp, Elisabeth Roelandt, Danny Van Der Elst, Witse Van Rillaer, Rebecca Van De Voorde, Dorien Claes

Creative director: Odin Saillé

Business director: Maarten De Cuyper  

Design director: Frank Schouwaerts

Creation: Ruben Van Maldeghem

Creation: Jonas Marysse

Creation: Catherine Hermans

Client director: Innie Tran

Client manager: Shi Qi Ji

Music & Radio production: Raygun

Talent: Loïs Grant

Co-copywriter: Kate Adjaï