In een tijd waarin meer en meer banken de tarieven van hun producten en diensten bijna jaarlijks verhogen, is Keytrade Bank als gratis bank een grote uitzondering. Ze doen zelfs beter dan gratis. Met hun nieuwste campagne maken ze een vergelijking met hun grotere, betalende Belgische concurrenten en zetten ze de eerste stap richting hun nieuwe positionering als ‘eerste tweede bank’.
“Veel mensen blijven heel lang klant bij de grootbank waarbij hun moeder of vader voor hen een rekening had geopend. Dat is als je jong bent vaak gratis en dus interessant, maar dat blijft niet zo. En als je dan kritisch naar de markt kijkt, is het geen slecht idee om een tweede rekening te openen. En je moet al zeker niet twijfelen als het bij een bank is die joù betaalt,” zegt Iris Nuyts, creative bij Mutant.
Volgens Ed Balls (ex-staatssecretaris op het Britse ministerie van financiën) veranderen mensen gemiddeld maar om de 26 jaar van bank en hebben ze meer kans om te scheiden van hun partner dan van hun bank. Daarom wil Keytrade Bank mensen niet zozeer overtuigen om weg te gaan bij hun bank, maar vooral om er Keytrade Bank als extra bank bij te nemen.
“Keytrade Bank is trots op het feit dat ze voor veel klanten de tweede bank zijn. Als we financiën zouden moeten vergelijken met een familiefeest (het is tenslotte bijna Pasen), dan is Keytrade Bank niet je gierige schoonmoeder, maar je toffe tante die je knipogend een enveloppe in de handen duwt. Zonder er al te veel woorden aan vuil te maken, net zoals in deze campagne,” sluit Nuyts af.
De campagne ‘1 bank betalen, 1 bank die ù betaalt’, is over heel België te zien in (D)OOH en online.
Credits:
Agency: Mutant
Brand: Keytrade Bank
Client: Audrey Feyants, Aurélie Harrang, Roel Vermeire
Business Director: Maarten De Cuyper
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creative Director: Jesse Van Gysel
Creative: Iris Nuyts
Creative: Simon Pyson
Design Director: Frank Schouwaerts
Motion Design: Joris hechtermans
Designer: Sofie Gagelmans
Client Director: Chantal Claes
Client Manager: Tibo Gevens
Producer: Robin Mosch