Mutant en Keytrade Bank hebben liever geld dan nutteloze cadeaus
In haar kerstcampagne komt Keytrade Bank met een opvallende, intrigerende boodschap: “Geef geld”. Elk jaar krijgen miljoenen Belgen nutteloze cadeaus die op tweedehandssites of op de vuilnisbelt belanden. Geld geven is veel duurzamer, want daarmee kan iedereen kopen wat hij écht wil of nodig heeft. Daarom moedigt de bank mensen aan om dit jaar een envelopje te geven in plaats van een flutcadeau. Keytrade Bank geeft zelf het goede voorbeeld, want elke nieuwe klant die een rekening opent ontvangt 50 euro. Een leuk kerstcadeautje.
Barbara Dzikanowice, creative bij Mutant, legt uit: “Om deze promotie te communiceren naar het grote publiek, en dat midden in de eindejaarsperiode wanneer consumenten overspoeld worden met reclame, zochten we een aanpak om ons te onderscheiden van de massa. Uit onderzoek bleek dat kerstcadeaus, en vooral ongewenste cadeaus, een aanzienlijke impact hebben op het milieu en dat het geven van geld eigenlijk veel duurzamer is. Dat zagen we als een opportuniteit om én de promotie onder de aandacht brengen én tegelijkertijd een zinvolle boodschap de wereld in te sturen.”
Doe deze Kerst zoals Keytrade Bank: “Geef GELD in plaats van een nutteloos cadeau”. Dat is de kernboodschap in de campagne te zien en te horen via video, radio, print en online. De songtekst van het beroemde kerstnummer “Carol of the Bells” werd herschreven om allerlei saaie kerstcadeaus op te sommen. De humoristische remake werd briljant ingezongen door de beroemde Belgische sopraan Astrid Stockman, die te horen is in de radiospots en in de film, geregisseerd door Horace Martins en geproduceerd door Hamlet. Een film die ons meeneemt naar het pakjes-moment op kerstavond. In slow-motion ontdekken we de teleurstelling van familieleden die net een cadeau hebben uitgepakt waar ze niet zo blij mee zijn. Aan de andere kant zie je het stralende gezicht van een jonge vrouw wanneer ze ontdekt dat ze het mooiste cadeau van allemaal kreeg: 50 euro.
Credits:
Agency: Mutant
Executive Creative Director: Odin Saillé
Creative director: Jesse Van Gysel, Ruben Van Maldeghem
Creative : Barbara Dzikanowice
Creative : Jonathan d'Oultremont,
Creative : Nicolas Biscaras
Client Director: Allen Marchant
Client Manager: Tibo Gevens
Agency producer: Robin Mosch
Production Company: HAMLET Brussels
Director: Horace Martins
Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Producer: Janne Aerts
Post-Producer: Basile van der Straten
Director of Photography: Tiele Mulier
Art Director: Ellen Brock
Stylist: Fiona Rombaut
Make-up: Madona Iremashvili
Casting director: Le Quartier
Editor: Lieven Doom
Music: Raygun
Sound Design: Raygun
Sound Post-Production: Raygun
Singer: Astrid Stockman
Color Grader: ELWOOD, Dieter Allaers
Image Post-Production: Frames Post Production
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]