Knack werd begin dit jaar door Facebook aangeduid als fact checking partner voor België. Het magazine kreeg als eerste Belgische nieuwsmedium het certificaat van het International Fact-Checking Network (IFCN). Dat is het internationale keurmerk voor feitencheckers.
Omdat feiten van levensbelang zijn, zeker in tijden van crisis, brengen Mutant en Knack een opmerkelijke campagne uit... met een van ’s werelds grootste fake news-spuwers in de hoofdrol: de Amerikaanse president Donald Trump.
https://www.youtube.com/watch?v=XYz96n-KBok&feature=youtu.be
De campagne loopt via een videospot op Facebook, Twitter en Instagram en printadvertenties in verschillende Belgische tijdschriften en kranten.
Credits
Client details: Lore Vanaudenhove & Nele Baeyens for Knack (Roularta Group)
Editor in Chief: Bert Bultinck
Creative Director: Odin Saillé
Strategic Director: Maarten De Cuyper
Creative: Tom Jacobs
Creative: Thomas Thysens
Creative: Dieter Vanhoof
Client Director: Emilie Kino
Client Manager: Loes Daemen
3D animation: Selam X
Edit: Joris Willems
Design & DTP: Steven De Vlieger
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]