Mutant en Uitgeverij Averbode duiken in de fantastische droomwereld van kinderen

Crea / News

Voor de nieuwe campagne voor Uitgeverij Averbode creëerde Mutant een bioscoopspot die een magische reis verbeeldt via de grenzeloze fantasie van een jong kind. In deze volledig geanimeerde film ontdekken we hoe de educatieve inhoud van tijdschriften de fantasie van kinderen kan prikkelen en stimuleren.

Doremini, Doremi en Zonnekind zijn educatieve tijdschriften die al even bekend in de oren klinken voor leerkrachten die ze elke dag gebruiken in de klas. Voor deze nieuwe campagne vertrouwde Uitgeverij Averbode aan Mutant de bijzondere missie toe om deze tijdschriften ook te introduceren aan ouders.

Ouders willen het beste voor hun kinderen. Ze willen ze graag mentaal kunnen stimuleren, maar hebben daar niet altijd de tijd of de energie voor. En soms voelen ze zich zelfs schuldig als de schermtijd van hun peuter langer wordt. "De educatieve tijdschriften van Averbode zijn een slim alternatief om kinderen op een positieve manier bezig te houden," legt Roxane Schneider, art director bij Mutant, uit.

De spot begint met een jong kind dat verblind wordt door een lichtstraal die uit een scherm komt. Pas wanneer dit licht uitgaat, kan het kind eindelijk zijn fantasie de vrije loop laten en aan een geweldig avontuur beginnen. Eentje dat hem dat hem zal brengen naar een piratenschip, een ‘neurale sportschool’ en tot op de rug van een schaatsende struisvogel.

Deze speelse animatiefilm werd geproduceerd door Mochi Motion en verschijnt als social video en in printvorm. Sinds 6 april is hij ook in heel het land te zien in onze bioscopen.

Credits