Mutant geeft Caroline Bosmans rebranding

Crea / News

'Not your ordinary kids brand.’ Dat ontdek je meteen bij het bekijken van de creaties van fashion designer Caroline Bosmans. Het merk dat haar naam draagt werd opgericht in 2013, wordt gelauwerd door celebrities en stylisten over de hele wereld en wordt verkocht in winkels als SSENSE en Selfridges. Het merk verlegt de grenzen van hedendaagse kinderkleding door de ontwerpen een surrealistisch kantje te geven zonder humor uit het oog te verliezen. Mutant stond voor de uitdaging een merkidentiteit te ontwerpen die dezelfde edge zou bevatten en bedacht een vormgeving gebaseerd rond het custom font Bossans, speciaal ontworpen voor Caroline Bosmans. Een variabel lettertype waar de designer zelf mee aan de slag kan gaan. Naast het custom font creëerde Mutant ook een nieuwe avatar genaamd Shelly. Een smiley met de esthetiek van een game character. “We zijn heel bij met de manier waarop we Caroline haar persoonlijkheid hebben kunnen capteren in het design”, vertelt Frank Schouwaerts, design director bij Mutant. “Met het variabel font kiest Caroline zelf hoeveel ‘karakter’ ze in een bepaald design wil steken.”

“Het ontwerpproces was voor mezelf niet de gemakkelijkste. Ik beslis namelijk niet graag over definitieve dingen”, vult Caroline Bosmans aan. “De manier waarop het team bij Mutant hiermee is omgegaan door een identiteit te ontwerpen die fluïde is, past me enorm.” Mutant werkt op dit moment, samen met Mr. Henry, aan de nieuwe website en online shop die dit voorjaar gelanceerd wordt.

 

Credits

Brand: Caroline Bosmans
Client: Caroline Bosmans, Lieven Borgs

Agency: Mutant
Creative Director: Odin Saillé; Client Director: Innie Tran; Design Director: Frank Schouwaerts; Designer: Martijn Mertens, Ben Boliau; Motion designer: Bob Van den Audenaerde; Webagency: Mr Henry