24 uur na de start van de Belgische lockdown lanceerden Eén en Mutant 'Eén voor Allen, zoals PUB eerder berichtte. Een initiatief om de bevolking in contact te brengen met de bejaarde leden van hun familie die vaak volledig geïsoleerd zijn door hun gebrek aan digitale kennis. In een paar dagen tijd had men meer dan 5000 persoonlijke berichten ontvangen die op prime time TV werden uitgezonden, waarmee men een totaal van 6 miljoen kijkers bereikte.
Daar verdiende een digitaal vervolg. Samen met Snapchat werd een op maat gemaakte AR-lens gemaakt die de (vaak jonge) gebruikers de kans geeft om hun vrienden en familie te laten zien hoezeer ze hen missen. Deze Een Voor Allen-filter overtrof de Snapchat-benchmark op buitenmatige wijze, doordat het meer dan het dubbele van de gebruikelijke ratio werd gedeeld en de click through rate met bijna 700% werd verhoogd.
Nog even de Een voor allen-spot:
https://www.youtube.com/watch?v=ghdqcUYOh6s&feature=youtu.be
Credits
Client: Olivier Goris, Dorien Claes & Rebecca Van de Voorde
Brand: Eén
Agency: Mutant
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Client Director: Emilie Kino
Client Manager: Sophie M'Sallem
Creative: Olaf Meuleman
Creative: Johan Van Oeckel
Media Agency: Pebble Media
Production of AR filter: Snapchat
Production of film: VRT & Hello Charlie
Music: Sellah Sue
Voice Over: Kobe Ilsen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]