Mutant rekruteert heremietkreeft voor Energiehuis Oostende

Crea / News

Hoewel mensen steeds ecologischer consumer en leven, blijft energiezuinig wonen voor velen een struikelblok. Vragen over betaalbaarheid, haalbaarheid en of het überhaupt iets oplevert, komen vaak boven water. Terwijl je met relatief kleine aanpassingen aan je woning, al snel een groot verschil ziet aan je energiefactuur. Om de Oostendenaar energiezuiniger te doen leven, doen Mutant en Energiehuis Oostende een beroep op een kleine Noordzeebewoner.

“De heremietkreeft is een klein diertje dat terwijl het groeit, steeds op zoek gaat naar een grotere huisje. Net zoals de vele Oostendenaars eigenlijk. In plaats van hun huis aan te pakken blijven ze constant verhuizen. Maar dat is niet meer van deze tijd. In plaats van te veranderen van huis, zouden we onze huizen beter energiezuiniger maken,” zegt Simon Pyson, creative bij Mutant. De kreeft wordt de komende jaren het gezicht van de campagnes van Energiehuis Oostende. Zo hoopt zelfs de kleinste Oostendenaar een groot verschil maken in dé Stad aan Zee.

 

 

Credits

Agency: Mutant

Brand: Energiehuis Oostende

Client: Bart Van Oostkamp, Annick Vercruyce, Shakira Asselberg

Creative director: Odin Saillé

Business director: Maarten De Cuyper  

Design director: Frank Schouwaerts

Designer:  Jan S’Heeren

Creative: Simon Pyson 

Creative: Iris Nuyts

Client director: Innie Tran

Client director: Tuyen Pham

Client manager: Lina Mertens

Character design: King Coma

3D animation: King Coma

Sound: Studio Helsinki