Hoewel mensen steeds ecologischer consumer en leven, blijft energiezuinig wonen voor velen een struikelblok. Vragen over betaalbaarheid, haalbaarheid en of het überhaupt iets oplevert, komen vaak boven water. Terwijl je met relatief kleine aanpassingen aan je woning, al snel een groot verschil ziet aan je energiefactuur. Om de Oostendenaar energiezuiniger te doen leven, doen Mutant en Energiehuis Oostende een beroep op een kleine Noordzeebewoner.
“De heremietkreeft is een klein diertje dat terwijl het groeit, steeds op zoek gaat naar een grotere huisje. Net zoals de vele Oostendenaars eigenlijk. In plaats van hun huis aan te pakken blijven ze constant verhuizen. Maar dat is niet meer van deze tijd. In plaats van te veranderen van huis, zouden we onze huizen beter energiezuiniger maken,” zegt Simon Pyson, creative bij Mutant. De kreeft wordt de komende jaren het gezicht van de campagnes van Energiehuis Oostende. Zo hoopt zelfs de kleinste Oostendenaar een groot verschil maken in dé Stad aan Zee.
Credits
Agency: Mutant
Brand: Energiehuis Oostende
Client: Bart Van Oostkamp, Annick Vercruyce, Shakira Asselberg
Creative director: Odin Saillé
Business director: Maarten De Cuyper
Design director: Frank Schouwaerts
Designer: Jan S’Heeren
Creative: Simon Pyson
Creative: Iris Nuyts
Client director: Innie Tran
Client director: Tuyen Pham
Client manager: Lina Mertens
Character design: King Coma
3D animation: King Coma
Sound: Studio Helsinki
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]