MUTANT STAAT 'IN MY SHOES' VOOR BRISTOL

Crea / News

1 op de 5 kinderen in België groeit op met armoederisico. In Nederland is dat 1 op de 12.
Een verdoken probleem dat Mutant samen met family shoe retailer Bristol onder de aandacht wil brengen. Want schoenen zijn vaak een signaal. Versleten schoenen, te kleine schoenen of sandalen en sokken in de winter kunnen wijzen op een moeilijke financiële thuissituatie.

Daarom bedacht Mutant In My Shoes. Een audiovisuele installatie die mensen letterlijk in de schoenen plaatst van gezinnen die het met minder moeten doen. Elk paar versleten schoenen vertelt het moedige verhaal van een gezin dat (over)leeft onder de armoedegrens. De installatie reist door Nederland en België en laat je onder meer in de schoenen stappen van Jimmy en Anastasia. Hun dappere getuigenissen geven een gezicht aan een probleem dat vaak achter gesloten deuren blijft.

Alle verhalen zijn ook apart te beluisteren in de podcastreeks  In My Shoes. In Bristol-winkels over heel België en Nederland duiken er deze zomer versleten paar schoenen op tussen de nieuwe om aandacht te vragen voor de problematiek. Maar de campagne is meer dan awareness. Voor elk verkocht paar kinderschoenen schenkt Bristol 5 euro aan Stichting Pelicano en Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland. Organisaties die van levensbelang zijn voor mensen die het moeilijk hebben om rond te komen.

 

Credits

Agency:                      Mutant

Brand:                        Bristol

Client:                         Lore Vanaudenhove, Elise Vanaudenhove, Dorien Giels, Lieve Macours

Creative Director:        Odin Saillé

Creative:                     Jonas Marysse
Creative:                     Ruben Van Maldeghem

Client Director:           Tuyen Pham

Client Manager:         Lina Mertens

Audio production:       Raygun

Music:                      Toon Jansegers        

Videographer:            Bas Van Hoof

Visual production:      TFC David Smeets