MUTANT TREKT AAN DE BEL VOOR DE WARMSTE WEEK

Op vrijdag 30 juni klonk in alle Vlaamse scholen de laatste schoolbel. Mutant maakte van die gelegenheid gebruik om het nieuwe thema van De Warmste Week aan te kondigen. Want wat voor veel kinderen en jongeren klinkt als een zalig geluid – de start van een zorgeloze zomer – klinkt voor kinderen met een onveilige thuissituatie als een alarmbel.
Ook dit jaar gaan we terug met z’n allen vlammen tijdens De Warmste Week, luidt de boodschap: vlammen zodat elk kind en jongere kan opgroeien zonder zorgen. Want iedereen verdient een warme jeugd en alle kansen om zich te ontplooien en zonder zorgen te kunnen spelen, ravotten, puberen en lachen.
Nochtans groeit een op de tien kinderen en jongeren op in een onveilige situatie. Een op drie kreeg al te maken met een vorm van cyberpesten en bijna drie op vier heeft bij het sporten al eens grensoverschrijdend gedrag ervaren, aldus de Koning Boudewijnstichting. De cijfers zijn zorgwekkend, alarmerend zelfs. Daarom trok Mutant aan de bel: het deed dat live op radio, tv en sociale media – om 15h50 toen de laatste bel ging. "Wanneer je tijdens het rinkelen van een schoolbel alle blije, spelende kinderen wegdenkt en de bel langer duurt dan we gewoon zijn, klinkt het plots als een alarmbel," stelt Arno Major, copywriter bij Mutant. "Op die manier creëerden we een krachtig en niet te missen signaal."
Na een korte teasingfase werd het nieuwe thema van De Warmste Week ("opgroeien zonder zorgen") aangekondigd en verder uitgediept in film, in de ochtendshows van MNM en StuBru en langs de kanalen van alle ambassadeurs en partners. Een eerste oproep dus naar alle organisaties om hun project nu alvast te registreren op dewarmsteweek.be.
Credits
Agency: Mutant
Brand: VRT De Warmste Week
Client: Karel Decorte, Simon Van De Gracht, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt
Creative Director: Ruben Van Maldeghem, Odin Saillé
Creative: Arno Major
Creative: Jonas Marysse
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Annelies Nijns, Lina Mertens
Design Director:Frank Schouwaerts
Motion design: Bob Van den Audenaerde
Sound: Sonhouse
Producer: Fred Vrancken
DOP/Director: Willem Jones
Fotograaf: Victor Pattyn
Post production: Frames
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]