Mutant vat de tijdsgeest voor De Standaard
De waan van de dag snappen, begint bij de tijdsgeest vatten. Met die gedachte lanceert Mutant ZeitgeistDS, een nieuwe reeks diepgravende onderzoeken van De Standaard. Journalisten krijgen daarin tijd en ruimte om thema’s die ons leven overhoophalen volledig te onderzoeken en in een bredere context te plaatsen. Mutant bedacht hiervoor niet alleen de naam, maar ook een lanceringscampagne, branding, en, in samenwerking met Raygun, een nieuwe sound. 'Het dagelijkse nieuws brengen blijft de core business van De Standaard," vertelt Jonas Marysse, AD op het project. "Maar al dat nieuws valt pas echt goed te begrijpen als je het in de huidige tijdsgeest plaatst. We positioneren ZeitgeistDSdus als de perfecte aanvulling op het daily news."
In de lanceringsfilms wordt die tijdsgeest op een heel eigen visuele manier voorgesteld.
"We kozen voor een eigentijdse en digitale beeldtaal die ook vooral jongeren moet triggeren om ZeitgeistDSte ontdekken," legt Jonas Marysse uit. Naast film wordt de nieuwe reeks ook gelanceerd via print, radio, OOH en op de socials van De Standaard.
CREDITS
Agency: Mutant
Brand: De Standaard
Client: Klaartje De Bonnaire, Karel Verhoeven, Lieven Sioen
Creative Director: Odin Saillé
Creative: Ruben Van Maldeghem
Creative: Jonas Marysse
Design Director: Frank Schouwaerts
Designer: Martijn Mertens
Client Director: Tuyen Pham
Client Manager: ShiQi Ji
Production Company: Bleu Nuit
Director: Maky Margaridis, Tristan Feres
Producer: Jordan Le Galeze
1st Assistant director: Arthur Simon
DOP: Rayan Imoula
Sound: Raygun
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]