Mutant verbindt de stippen voor Musea Brugge

Crea / News

De stad Brugge staat al jaar en dag bekend als werelderfgoed. Jaarlijks zakken zo’n 8 miljoen toeristen van over heel de wereld af naar de idyllische stad. Maar Brugge is zoveel meer dan haar belfort, bruggetjes en sympathieke kasseien. In de stad bevinden zich 13 unieke musea die één voor één de moeite zijn. Alleen gaan ze vandaag de dag teveel op in de scenery.

“Van part of the scenery naar part of the scene, dat is wat we willen doen met Musea Brugge. De musea uit een toeristisch geheel liften en zorgen voor highlights van creativiteit. Alleen zo ontstaat er een creative scene. Maar daarvoor heb je connecties nodig. Want pas door dingen met elkaar te verbinden, krijgen we nieuwe vormen en perspectieven,” zegt Odin Saillé, creative director bij Mutant.

“Musea Brugge gaat niet alleen hun eigen collecties en 13 locaties verbinden. Het is hun missie om high en low culture oog in oog zetten met elkaar. Om constant op zoek te gaan naar onverwachte collabs en manieren om kunst in een ander daglicht te zetten,” vervolledigt Frank Schouwaerts, design director bij Mutant.

Die drang naar connecties vertaalt zich in een lanceringsfilm en een nieuwe branding. “We hebben resoluut gekozen voor een dynamische visuele merkcommunicatie waarin de verschillende delen van het logo een verbindende rol spelen. De ‘M’ van Musea Brugge bestaat uit 13 stippen. Elke stip staat symbool voor één van de musea of sites die verbonden worden door Musea Brugge. De stippen zijn de bouwstenen van de identiteit. Hoewel het dynamisch logo steeds duidelijk aanwezig is, overheerst het nooit. Het complimenteert,” zegt Ben Boliau, designer bij Mutant.

De volledige nieuwe stijl van Musea Brugge zal de komende weken volledig uitgerold worden op sociale media en in het Brugse straatbeeld.

Credits

Agency: Mutant
Brand: Musea Brugge
Client: Anna Adamski, Elviera Velghe, Tom Deschacht, Ilse Vandamme
Creative Director: Odin Saillé
Design Director: Frank Schouwaerts
Designer: Ben Boliau
Creative: Simon Pyson
Creative: Iris Nuyts
Creative: Usman Abdul
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Lina Mertens
Production Company: UNION
Producer: Xavier Bourgeois
Production assistant: Seraphin Maroy         
Director: Romain Habousha
1st AD: Mounir Ben Bachir                            
Director of Photography: Pépin Struye
Location manager: Luca De Taeye
Gaffer: Cyril Dupont
Key Grip: Thomas Serckx
Grip: Jordan El Amrani-Lince
1st AC: Samuel Esselinckx
2nd AC: Romain Roobaert
Steadicam: Sander Blok
Best girl: Agathe Cornillon
Set design: Sophie Boury
Styling: Maureen Mercier
Make Up: Justine Heyde                       
Editing: Union
Online Editing: Xavier Pouleur
Colorist: Baptiste Najean
Composer & Sound Design: Diego Wunsch
Sound Engineer: Eliott Puttemans