DATS 24 staat bij de meeste mensen bekend als ‘het tankstation van de Colruyt.’ En hoewel tanken een belangrijk deel van hun business is, zet ook DATS 24 hard in op de energietransitie. Zo werd het bedrijf onderdeel van Virya Energy en verbreden ze hun aanbod met meer dan 500.000 laadpunten en gas en groene stroom aan huis. Die voordelige energie aan huis werd dit jaar voor de tweede keer op rij verkozen tot ‘Beste van de test’ volgens Testaankoop.
Mutant zet dat aanbod in de kijker met de campagne ‘minder bla bla, meer DATS 24.’ De campagne omarmt de legacy van Colruyt Group met een opvallende no-nonsense tone of voice. “Merken hebben vaak de neiging om heel hoogdravend te doen over de energietransitie en hoe groen ze zijn. Maar het kan eigenlijk ook heel simpel gezegd worden, zonder al te veel bla bla,” zegt Simon Pyson, creative bij Mutant.
Deze campagne is de eerste met de vernieuwde huisstijl en sonic branding van DATS 24, die beide door Mutant werden uitgewerkt. Ze zal vooral te horen zijn op de radio en is daarnaast ook te zien in POS en online video, waarbij de laatste slim inspeelt op de alom bekende pre-rolls met irritante verkopers.
Credits:
Agency: Mutant
Brand: DATS 24
Client: Sander De Keer, Tinny Roelandt, Maxim Ulin, Wim
Verbeurgt, Eva De Vriese
Business Director: Maarten De Cuyper
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem & Jesse Van Gysel
Creative team: Iris Nuyts & Simon Pyson
Copywriter FR: Yves Donceel, Jonathan d'Oultremont
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Laura Naeyaert
Producer: Julie De Preter
Strategist: Jovana Bakić, Iris Nuyts
Design director: Frank Schouwaerts
Designer: Tom Kruijzen, Joris Hechtermans, Sefanja Hillaert
Motion designer: Bob Van den Audenaerde, Lars Pollentier
Radio: Raygun
Digital agency: SQLI
Digital agency: Semetis
Production agency: IT Happens