Mutant zonder omwegen voor DATS 24

Crea / News

DATS 24 staat bij de meeste mensen bekend als ‘het tankstation van de Colruyt.’ En hoewel tanken  een belangrijk deel van hun business is, zet ook DATS 24 hard in op de energietransitie. Zo werd het bedrijf onderdeel van Virya Energy en verbreden ze hun aanbod met meer dan 500.000 laadpunten en gas en groene stroom aan huis. Die voordelige energie aan huis werd dit jaar voor de tweede keer op rij verkozen tot ‘Beste van de test’ volgens Testaankoop. 

Mutant zet dat aanbod in de kijker met de campagne ‘minder bla bla, meer DATS 24.’ De campagne omarmt de legacy van Colruyt Group met een opvallende no-nonsense tone of voice. “Merken hebben vaak de neiging om heel hoogdravend te doen over de energietransitie en hoe groen ze zijn. Maar het kan eigenlijk ook heel simpel gezegd worden, zonder al te veel bla bla,” zegt Simon Pyson, creative bij Mutant.  

Deze campagne is de eerste met de vernieuwde huisstijl en sonic branding van DATS 24, die beide door Mutant werden uitgewerkt. Ze zal vooral te horen zijn op de radio en is daarnaast ook te zien in POS en online video, waarbij de laatste slim inspeelt op de alom bekende pre-rolls met irritante verkopers. 

Credits:

Agency: Mutant 

Brand: DATS 24 

Client: Sander De Keer, Tinny Roelandt, Maxim Ulin, Wim  
Verbeurgt, Eva De Vriese 

Business Director: Maarten De Cuyper 

Creative & Strategic Director: Odin Saillé  

Creative Director: Ruben Van Maldeghem & Jesse Van Gysel 

Creative team: Iris Nuyts & Simon Pyson  

Copywriter FR: Yves Donceel, Jonathan d'Oultremont 

Client Director: Innie Tran 

Client Manager: Laura Naeyaert  

Producer: Julie De Preter 

Strategist: Jovana Bakić, Iris Nuyts 

Design director:  Frank Schouwaerts 

Designer: Tom Kruijzen, Joris Hechtermans, Sefanja Hillaert 

Motion designer: Bob Van den Audenaerde, Lars Pollentier 

Radio: Raygun 

Digital agency: SQLI 

Digital agency: Semetis 

Production agency: IT Happens