Muziekzender XITE krijgt nieuwe look

Media / News

XITE

Deze week kreeg muziekzender XITE een nieuwe look, zowel de zender zelf als de website. « De nieuwe stijl visualiseert onze liefde voor muziekvideo’s en creëert een unieke beeldtaal waarmee XITE zich zowel als zender als in social onderscheidt, » aldus CEO Derk Nijssen. En dat is nodig voor een zender met 24/7 music videos. « Om nadruk te leggen op de XITE-movement en de visualisatie van popcultuur, hebben we gekozen voor uitgesproken animaties en patronen die off-grid en edgy aanvoelen, » zegt marketingmanager Manon Fennis.

De nieuwe programmering speelt in op social en online trends. Facebook en Twitter fans konden hun keuze al duidelijk maken in Retweet the Beat en Like This en wie een minder gespeeld genre op de playlist wil pushen, kan op woensdag terecht bij Your Choice. Populaire hashtags als Throwback Thursday en TGIF krijgen hun eigen programma en met Sing-Along Saturday speelt XITE in op de lyric videos die het internet veroveren.

Deze week start XITE met “XITE Zoekt Reporter” de zoektocht naar nieuw talent, en dat past ook binnen de digitale en interactieve aanpak. « Als je brand zich richt op jongeren, mag je geen angst hebben om hen een podium te geven, » aldus country manager Nataly Guns. « XITE Zoekt Reporter laat jong talent aan het woord. We bieden hen een podium, ondersteuning en de kans om hun online bereik snel uit te bouwen. Daarom loopt de selectie via Instagram, Facebook en YouTube. »

In Nederland leverde de campagne, die een slimme mix is van influencer marketing en gegarandeerde visibiliteit, vorig jaar meer dan 11 miljoen online impressies. In Vlaanderen partnert XITE met labels, MCNs en adverteerders om de actie te boosten. De zoektocht start 1 mei en gaat eind juni naadloos over in de festivalprogrammatie.