My Way opent autodeur voor studenten

My Way

Crea / News

My WayEmakina lanceert een opvallende campagne voor My Way, waarbij het op originele wijze inspeelt op het Lege-nest-syndroom. De belangrijke speler in tweedehandswagens haalde vorig jaar het nieuws met een actie waarbij studenten die een auto willen hun ouders ludiek konden e-blackmailen. Dit jaar verwerkte Emakina’s Communication-team voor de uitwerking van de campagne een onderzoek uitgevoerd door hun collega’s van kenniscentrum Emakina/Insights.

My WayDit leidde tot een opvallende minisite en videoclip, die toont hoe ouders vreemd kunnen reageren als hun kind uitvliegt om te studeren. Er komt ook een sociaal luik aan de actie. Uit het onderzoek bleek dat 1 op de 3 ouders bang is om achtergelaten te worden als de kinderen gaan studeren. 15% van de ouders denkt eraan hun student een auto te geven wanneer het gaat studeren of tijdens de studies thuis blijft wonen. Ook de ongerustheid over wat het nageslacht zal uitspoken rond de campus is opvallend hoog (85%). Meer dan 1 op de 3 ouders maakt zich zorgen over alcohol- of drugsproblemen en bijna 1 op de 5 ouders vreest dat zijn kind heel wat minder gezond zal eten dan thuis. Tijdens de studies en nog meer tijdens de examens doen studenten vaak beroep op hun ouders om taxi te spelen, wat zorgt voor de nodige frustratie.

MyWay_stats_NL

Gerda Vermeir, marketingmanager bij My Way: "Wij geloven dat er langs de kant van de ouders een steeds groter draagvlak ontstaat om een wagen aan te schaffen. Tweedehands hoeft die auto niet duur te zijn. Studenten krijgen er meer vrijheid door en tegelijkertijd stelt het de ouders gerust om hun kind langer thuis te houden."