Na Vier en Vijf volgt... Zes

sbs

Media / News

sbsSBS lanceert in oktober de nieuwe film- en seriezender ZES. Met de meest populaire Amerikaanse series, sitcoms en films voor het hele gezin wordt ZES complementair aan de steeds meer Vlaamse invulling van VIER en VIJF. ZES gaat elke dag voluit voor de popcorn en laat de Vlaamse gezinnen vanaf dit najaar cocoonen met de grootste Hollywoodsterren in blockbusters zoals Lethal Weapon, Harry Potter of Police Academy.

Zes

Na het toenemende succes van Vlaamse programma’s op VIJF (Jani, Karen, Temptation Island,..) en op VIER (Topdokters, De Mol, The Sky is the limit, De Slimste Mens ter Wereld, Kroost, Komen Eten,…) verwelkomen beide SBS-zenders met ZES dus de nieuwste telg in de familie. Terwijl VIER en VIJF ook de komende tv-seizoenen steeds meer lokale producties zullen programmeren, maakt ZES plaats voor films die iedereen graag terug wil zien. Dit najaar herontdekt de Vlaamse kijker op ZES wat hij vandaag op tientallen andere zenders steeds minder vindt: de grootste Amerikaanse successen en klassiekers.

CSI-cast1201iSBS-schemamanager Miguel Casier: “ZES mikt op dezelfde commerciële doelgroep van grote broers VTM en VIER: VVA 18-54. Maar nu VIER en ook VIJF in primetime almaar Vlaamser worden, wil SBS de film- en serieliefhebber blijven bedienen met een gevarieerd aanbod dat perfect complementair is aan de andere zenders.”

Midden september stelt ZES het zendschema voor met films die op vaste uitzendmomenten geprikt worden. Zo kunnen de kijkers bij ZES elke dag cocoonen, terwijl ze bij VIER en VIJF terecht kunnen voor hun vaste afspraken met populaire Vlaamse programma's. Miguel Casier: “Ook de wereldwijd meestbekeken sitcoms of series zoals CSI, Hawaii Five-0 of Supernatural krijgen vanaf oktober op ZES vaste dagen of zelfs marathon-uitzendingen wanneer andere Vlaamse zenders daar geen plaats voor bieden.”

Met een helder en herkenbaar zendschema wil ZES binnen de SBS-familie vooral niet de grootste zender maar bovenal de meest complementaire film- en seriezender zijn. Peter Quaghebeur, CEO SBS Belgium: “Het lineaire televisiekijken is de afgelopen jaren samen met het einde van de 30 seconden-reclamespot al honderden keren dood verklaard. Uit de evolutie van het kijkgedrag blijkt dat de Vlaamse televisiekijker op dé gezinsmomenten van de dag achterover wil blijven leunen om met een herkenbare zender vaste en betrouwbare afspraken te maken. Geen twintig keer drukken op de afstandsbediening, maar met één toets terechtkomen bij een consequente film- en seriezender zoals ZES. We waren al enkele maanden bezig met de ontwikkeling, maar we zijn erg tevreden dat we nu een zender hebben waar ook de film- en serieliefhebber op terecht kan.”

De commerciële mogelijkheden met ZES zullen het engagement van SBS met de Belgische adverteerders verbreden en het vertrouwen in de toekomst van VIER en VIJF versterken. Peter Quaghebeur: “Onze nieuwe ZES zal de Vlaming nostalgische filmemoties brengen met Hollywoodsterren die iedereen graag terug wil zien, terwijl VIJF de hedendaagse vrouwelijke Vlaamse kaart trekt en VIER dit najaar volwassen wordt met onder meer het gloednieuwe Callboys: een Vlaamse fictiereeks die alleen op VIER kan.”