Naar tweede editie van Rode Neuzen Dag

Rode Neuzen Dag

Media / News

RND_headerVorig jaar organiseerden VTM, Qmusic en Belfius voor het eerst Rode Neuzen Dag. Daarmee wilden ze psychologische hulp bieden aan jongeren en het taboe rond psychische problemen doorbreken. De eerste editie was een groot succes en bracht 3.858.814 euro op. Het geld werd samengebracht in het Rode Neuzen Fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting. Zowat 26 organisaties, verspreid over Vlaanderen, die allen hulp bieden aan jongeren met psychische problemen, krijgen door dit Fonds een duwtje in de rug. VTM, Qmusic en Belfius slaan, vroeger dan verwacht, dit jaar opnieuw de handen in elkaar om Vlaanderen te mobiliseren voor de tweede editie van Rode Neuzen Dag. Die vindt dit jaar plaats op 3 december 2016.

"De eerste Rode Neuzen Dag heeft ieders verwachtingen overtroffen," zegt Peter Bossaert, ceo van MEDIALAAN. "We hebben vooral een steentje bijgedragen in de bespreekbaarheid van toch een moeilijk onderwerp. Het mooiste compliment kwam van Peter Adriaenssens die vertelde dat jongeren het nu hebben over een 'Rode Neuzenprobleem'. Zo praten ze er makkelijker over. Dit sterkt ons in de overtuiging om dit jaar al een tweede editie te organiseren."

Rode Neuzen Dag roept ook dit jaar opnieuw heel Vlaanderen op om Rode Neuzen te (ver)kopen en iets geks of leuks te doen om geld in te zamelen. Zo werden er vorig jaar 351.653 Rode Neuzen verkocht en meer dan 1600 ludieke acties georganiseerd. Iedereen die zich nu al wil pre-registeren om iets te doen voor Rode Neuzen Dag, kan vanaf vandaag terecht op rodeneuzendag.be.