Nanopixel zet in op doorbraak virtual reality

nanopixel kantoor

Crea / News

nanopixelNanopixel is een bedrijf uit Roeselare dat zich sinds 2007 specialiseert in branding van de vastgoedsector. Het is ook markleider in high-end 3D visuals. Oprichters Dietrich De
Blander en Eline Taelman geloven namelijk sterk in virtual reality als de tool bij uitstek om de eindklant intensief persoonlijk te benaderen. Autority Agency, dat volop inzet op de rendabiliteit van digitale marketing, zag het potentieel van het bedrijf en werkt nu samen met Nanopixel om virtual reality-toepassingen te promoten.

De ontwikkeling van virtual reality werd tot voor kort enkel toegeschreven aan de gaming-industrie, maar een ware ontvoogding vindt momenteel plaats door de schijnbaar eindeloze mogelijkheden die het biedt binnen diverse bedrijfstakken. België zit op wereldvlak in pole position en Nanopixel voert tot op vandaag de troepen aan. Tot hun klantportfolio behoren topondernemingen als Quickstep, Bostoen en Matexi, maar ook is men volop bezig met referentieprojecten voor Uplace, Club Brugge en Renson.

Koop je op vandaag een auto, woning of een nieuw interieur, dan probeer je als potentiële koper in te schatten hoe het eindresultaat er zal uit zien. Op basis hiervan wordt dan beslist om al dan niet tot de aankoop over te gaan. Verkopers proberen dit proces vorm te geven met brochures, infofiches, marketing, voorbeelden, een traditioneel verkoopgesprek, etc… Dit alles kan vandaag volledig geïntegreerd worden in een intuïtieve verkooptool in een virtuele omgeving. De interactieve VR tools versnellen en vereenvoudigen het keuze en beslissingsproces van de consument.