Nationale Loterij en TBWA dromen van het grote lot

Crea / News

Iedereen droomt er wel eens van om het grote lot te winnen. Een nieuw huis, een chique auto of een verre reis. Maar wie droomt van EuroDreams, droomt veel grootser dan dat. Want stel je eens voor dat er elke maand €20.000 extra op je rekening staat, en dat 30 jaar lang.

Dan kunnen je dromen niet zot genoeg zijn. Een wereldreis met een luchtballon of thee drinken met orka’s? Of wat denk je van dansen tussen giraffen in een prachtige woestijn? Elke maand kan je een nieuwe droom vervullen.

TBWA bracht in deze lanceringscampagne een surreële droomwereld tot leven. Een wereld waarin de speler zich een ontdekkingsreiziger kan voelen. Even loskomt van de realiteit en zijn eigen invulling kan geven bij wat hij ziet of hoort. Iedereen droomt immers op zijn manier.

Het resultaat is te zien in een televisiespot, posters en digitale media. Via de radiospots kunnen we live meeluisteren met de Droomcentrale van de Nationale Loterij, waar EuroDreams-spelers vertellen waar zij van dromen.

Ook zin om kans te maken op €20.000 per maand? De eerste trekking is op 6 november, daarna zullen er elke week twee trekkingen plaatsvinden, op maandag en donderdag. Dat zijn dus twee kansen per week om jouw gekste dromen waar te maken. En wat dat mag kosten? €2,50 per trekking. 

Credits
 

EuroDreams Lancering

Nationale Loterij

TBWA

NATIONALE LOTERIJ 

Michaël Segers

Joke Vermoere

Pieter-Jan Adriaensens

Mieke Vandenbossche

Muriel Grube

CREATIVE TEAM

Executive Creative Director: Jeroen Bostoen

Creative Director: Jeroen Bostoen

Senior Copywriter: Sofie Gillems, Vincent Nivarlet

Senior Art Director: Anke Verhaegen

Digital Creatives: Jonas Van Bael, Tessa Segers

ACCOUNT TEAM

Media Arts Director: Sylvie Dewaele

Account Director: Hadoum Ghassab

Account Manager: Erine Brems

STRATEGY

Strategic Director: Michiel Noens

Strategic Planner: Nick Moors

Connection Strategist:

DESIGN

Designer: Hendrik Everaerts, Olivier Verbeke

DTP: Léa Leborgne

Motion Designer: Maarten Vranken 

AGENCY PRODUCERS

Mieke Vandewalle, Geneviève Paindaveine

POST-PRODUCTION COMPANY:   MAKE

Post-producer:  Geneviève Paindaveine

Online: Pierre Mailly

Sound: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

Music: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

AI:  MOJUICE

Geert Geuten, Lieselotte Beutels, Stefanie Lemmens

RADIO PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

Music: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

MEDIA

Media Agency: Initiative

Media Planner: Frederic VandeWerve

Digital Planner: Yael Hackier