Nationale Loterij en TBWA gaan voor big money

Crea / News

De Nationale Loterij pakt uit met een nieuw kraslot, X The Money, waarmee spelers de kans hebben om hun winst te vermenigvuldigen tot wel 100 keer. “En dat mag gezien worden”, vonden ze bij TBWA. Als je hun abribussen tegenkomt op straat kan je er haast niet naast kijken. De felle kleuren springen in het oog en de door popart beïnvloedde comic wereld waarin de krasloten worden neergezet brengt leven in het straatbeeld.

Naast een frisse look is X The Money ook eenvoudig om mee te spelen. Je krast je nummers en vergelijkt ze met de winnende nummers. Komen ze overeen? Dan win je dat bedrag. Dat bedrag kan je dan met één kras nog eens vermenigvuldigen tot wel 100 keer...

Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client: Nationale Loterij
Client team: Bénédicte Lobelle, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Naiké Van Hulle, Stéphanie Zimmermann, Barbara Dessers
Campaign Title: X The Money
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Sven Pede, Louise Windels
Account team: Nancy Vanlerberghe, Hadoum Ghassab, Carlota Schuermans, Carole Hayard
Design: Elke Broothaers, Hendrik Everaerts
Video production Company: MAKE
Producer: Sofie Gebruers
Edit: Enzo Piccinato
Mix: Gwenn Nicolay