Native advertising: dubbel zoveel investeringen tegen 2020
De investeringen in native advertising zullen tegen 2020 verdubbelen
Op basis van de prognose van het IAB, BI en eMarketer stelt Adyoulike dat de wereldwijde investeringen in native advertising tussen 2016 en 2020 met 213 % zullen toenemen.
Het is al lang geen geheim meer dat native advertising de wereld steeds verder verovert en dat de ‘klassieke’ digitale reclame almaar meer terrein verliest. De mate waarin die opmars zich voordoet, wordt pas echt duidelijk als we er de cijfers bij nemen. Uit een studie van Adyoulike, op basis van de prognose van het IAB, BI en eMarketer, blijkt dat de markt van de native advertising wereldwijd zal verdubbelen tegen 2020. Dat is een toename met maar liefst 213 % ten opzichte van 2016!
Groot-Brittannië op kop, gevolgd door Duitsland en Frankrijk
Groot-Brittannië vormt veruit de grootste native advertisingmarkt in Europa, goed voor bijna 6 miljard dollar aan investeringen. Daarna volgen Duitsland en Frankrijk (goed voor respectievelijk 4,4 en 2,2 miljard dollar). De trend doet zich echter ook in andere Europese landen voor, waaronder België, waar we een toename opmeten van 2,26 naar 4,80 miljard. Hoewel België niet over specifieke cijfers beschikt, wijst niets erop dat de toename – zoals we die in onze buurlanden zien – in ons vlakke land zou uitblijven.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]