Native: een kwestie van context
Native Advertising, maandenlang bestempeld als een opkomende trend, blijkt nu inderdaad een fundamentele onderstroom van digitale reclame te zijn. Toch wordt het fenomeen nog te vaak op één hoop gegooid met brand content, dat in feite staat voor advertorials of een nieuwe visie op een gesponsorde column…
Dergelijke vergelijkingen gaan voorbij aan een essentiële dimensie van Native Advertising: de context. Als consumenten tegenwoordig zo gretig smullen van deze reclamevorm, dan is dat omdat ze er echte informatie afkomstig van het merk in vinden, maar ook omdat de context zo bekend en vertrouwd overkomt. De commerciële informatie zit immers ingebed in de contentstroom van de favoriete websites en sociale media van de consument. Ze biedt hem een verleidelijke cocktail van contentmarketing en op doelgroepen en personen afgestemde promoties en boodschappen.
Efficiënte Native Advertising veronderstelt bijgevolg een perfecte kennis van de website waarlangs wordt gecommuniceerd. Op de uitgevers rust dus de taak om met studies en enquêtes het merk in staat te stellen content te ontwikkelen die naadloos aansluit bij die resultaten. Wie de context van de merkencommunicatie verwaarloost, geeft munitie aan de nostalgische voorstanders van advertorials en luidt de doodsklok van Native Advertising, dat nochtans nog een enorm potentieel heeft.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]