Native Nation en Lancôme delen geheime beautytips van moeders en dochters

Crea / News

Lancôme en Native Nation sloegen begin dit jaar de handen in elkaar voor een campagne rond de Rénergie-skincarelijn. Deze anti-aging gezichtscrèmes focussen op het verzorgen van ouder wordende huid dankzij een liftende & verstevigende werking. Dit maakt het product perfect voor alle leeftijden. Dit vertaalde Native Nation naar een online campagne waarbij ze enkele bekende gezichten samen met hun moeder uitnodigden voor een moeder-dochtermoment in de studio. Het resultaat zijn enkele hartverwarmende clips die gedeeld worden op social media. Deel van de campagne zijn o.a. Julie Van den Steen en Nora Gharib voor België en Bobbie Bodt en Lynn van de Vorst voor Nederland. De beelden werden ingezet op hun eigen Instagram kanalen en op de social media kanalen van Lancôme en Douglas.

Het opzet van deze campagne was om moeders en dochters samen te laten nadenken over hoe ze hun huid verzorgen. Want, hoewel het soms als angstaanjagend afgeschilderd wordt, is ouder worden alleen maar mooi. Zeker als je goed voor jezelf en dus ook je huid zorgt. Het bewijs zien vele vrouwen als ze in de ogen van hun moeder kijken. “Ik vind ouder worden best wel eng, maar als ik naar mijn moeder kijk: De uistraling die ze heeft, de sprinkel die ze in haar ogen heeft,  dan denk ik ‘nou, volgens mij zit ik best wel goed.,” zegt Bobbie Bodt, Nederlandse presentatrice & YouTubester.

Samen bekeken Lancôme en Native Nation hoe ze de campagne konden aanpassen naar de huidige omstandigheden. De opnames vonden al in februari plaats, maar de online campagne werd verplaatst en gelanceerd in de aanloop naar Moederdag. Zo konden de influencers hun mama’s vanop afstand nogmaals in de bloemetjes zetten. “We zijn heel blij met de samenwerking met Native Nation. Vanaf dag één hadden we het gevoel dat ze de waarden van het merk Lancôme perfect begrepen. Hun creatieve ideeën voor deze skincare campagne sloten perfect aan bij waar we als merk voor staan. Een merk met innoverende gelaatsverzorgingsproducten, die doen wat ze beloven en die gedeeld kunnen worden als geheime beautytip tussen moeder en dochter.  Deze eerste samenwerking verliep heel vlot: van creatief idee naar executie. Maar ook het samen snel schakelen om zeker de juiste tone of voice te behouden met betrekking tot de door COVID-19 gewijzigde maatschappelijke omstandigheden," zegt Dries Stuer, marketing director Benelux Lancôme.

https://www.instagram.com/p/B_cLnztjxp_/

https://www.instagram.com/p/B_Wp_uTBbZI/

https://www.instagram.com/p/B_ZblBvH9AJ/