Native Nation stuurde schoon volk naar Kopenhagen

Communication / Innovation / News

CarlsbergU las al het opmerkelijke nieuws over J.C. Jacobsen. Meer bepaald over de TEDx talk van de 130 jaar geleden overleden oprichter van het biermerk Carlsberg op 23 augustus in Kopenhagen.

Om de festiviteiten rond 170 jaar Carlsberg extra in de verf te zetten op zowel sociale media als in de pers, deden Happiness en Carlsberg een beroep op het creative influencer marketing- en pr-bureau Native Nation. Carlsberg bestaat dit jaar 170 jaar. En dat moest natuurlijk gevierd worden. Eind augustus organiseerde het merk 170 uren van festiviteiten in Kopenhagen, waarop tal van prominenten werden uitgenodigd. De apotheose van de verjaardag was dus die TEDx talk, gegeven door de overleden stichter van Carlsberg. Deze werd opnieuw tot leven gebracht via een unieke hologramtechnologie, zodat hij een inspirerende speech kon geven en zo zijn levensfilosofie alsnog kon delen met de wereld.

Om de boodschap zoveel mogelijk te verspreiden op sociale media, online en in de geschreven pers, werd Native Nation ingeschakeld. Het bureau stuurde verschillende influencers en journalisten naar Kopenhagen om de festiviteiten bij te wonen. De influencers werden zorgvuldig geselecteerd op basis van bereik, interesses, beschikbaarheid en affiniteit met het merk. Zo mochten onderneemster Eline De Munck, Slimste Mens Gilles Van Bouwel, radiopresentator David Antoine en massa-influencer en lifestyleblogger Matthias Geerts twee dagen doorbrengen in het prachtige Kopenhagen. Ze woonden oa de unieke TEDx talk bij, een exclusief diner, alsook inspirerende workshops rond oa duurzaamheid en de toekomst van het bierbrouwen. Ze deelden berichten met hun volgers via verschillende tweets met quotes van de TEDx talk, postten foto’s gelinkt aan het 170 haar Carlsberg op hun Instagram en maakten verschillende Instagram-stories over de festiviteiten. Hiermee bereikten ze meer dan 1 miljoen mensen. Daarnaast stuurde Native Nation ook verschillende journalisten naar Kopenhagen, die eveneens het volledige programma meevolgden en uitgebreid verslag uitbrachten in de kranten en online.

Bert Marievoet, managing partner van Native Nation: « Een Belg zit gemiddeld 3u per dag mobiel online, waarvan gemiddeld 1,5 uren op sociale media. Grote merken hebben het steeds moeilijker om hun volgers organisch te bereiken op sociale media, terwijl influencers een hele trouwe aanhang hebben met als gevolg een interactie rate die vele malen hoger ligt dan via paid media. Merken kloppen aan bij Native Nation om hun verhaal op een organische manier bij hun doelgroep te brengen, via een combinatie van influencer marketing en pr. »