Het selectiecomité van de Belgian Marketing Awards heeft de negen finalisten van de Belgian Marketing Awards bekendgemaakt. De drie finalisten voor elk van de drie categorieën worden op 6 november bekroond met een Gold, Silver of Bronze binnen de categorieën The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Belgian Marketing Leadership of the Year.
Begin november staat met de uitreiking van de Belgian Marketing Awards een traditioneel hoogtepunt voor de Belgische marketingsector op de agenda. In aanloop ernaartoe heeft het selectiecomité van de Belgian Marketing Awards de finalisten per categorie bekendgemaakt.
Voor Marketing Leadership of the Year gaat het om:
- Valérie Morfitis (Unilever)
- Nicolas Lambert (Tuanis)
- Yannick de Bièvre (Carrefour)
Voor Marketing Company of the Year werden de volgende bedrijven genomineerd:
- Albert Heijn
- Eneco
- Toerisme Oostende
Voor Young Marketing Company of the Year sleepten de volgende ondernemingen een finaleplek in de wacht:
- Just Russel
- Nobi
- Ray&Jules
Een makkelijke keuze was het niet voor het selectiecomité. Uit in totaal 24 cases dienden zij negen finalisten te nomineren. De leden van het comité tonen zich dan ook tevreden over het niveau van de kandidaten. “De inzendingen voor de Marketing Company of the Year Award waren opnieuw van zeer goede kwaliteit,” zegt Dirk Vandekerckhove (De Content Studio), die deze categorie leidde. “Hoewel data en technologie steeds belangrijker worden, is echt succes nog steeds afhankelijk van een sterke merkbasis, een klantgerichte aanpak en creativiteit in productinnovatie. Duurzaamheid is vandaag de dag een vanzelfsprekend aandachtspunt voor elke inzending en speelt een vitale rol bij het afstemmen op de waarden van de consument en het bijdragen aan een betere toekomst voor onze planeet.”
“Voor The Belgian Young Marketing Company hebben dit jaar vooral jonge, lokale FMCG-bedrijven gekandideerd. Hieruit blijkt duidelijk dat wie dacht dat jonge, lokale bedrijven geen ambitie hebben om in een door internationale merken gedomineerde markt door te breken, de bal misslaat. Durf, ambitie en innovatie zijn de kenmerken van deze bedrijven/merken,” zegt Dominique Vercraeye (Chosen Group) die de selectie van The Belgian Young Marketing Company in goede banen leidde.
Catherine Willemart (Ipex Group) tot slot is tevreden met de oogst in de categorie Marketing Leadership of the Year. “De editie 2024 levert een selectie van sterke en unieke leiders op, die blijk hebben gegeven van een meaningful visie voor hun organisatie en voor het marketingvak, en van een game-changer gedrag, elk op hun eigen manier. Hier mag de Belgische marketing trots op zijn,” zegt ze.
De keuze van de winnaars in de drie categorieën ligt in handen van een divers samengestelde jury. Die staat onder leiding van Koen Verwee (Mediahuis) en bestaat verder uit Kris Michiels (Nationale Loterij), Ludovic Depoortere (Haystack Consulting), Maggie Geuens (UGent), Melanie Decelle (Spadel), Mira De Maeyer (Perrigo), Thierry Brynaert (Wavemaker), Alain Decrop (UNamur), Anne-Françoise Piette (Plantyn), Evert Vermeire (62miles&mortierbrigade), Griet Demasure (Unilever), José Fernandez (D’Ieteren) en Karl Lechat (Lucien).
De winnaars van de Gold, Silver en Bronze worden bekendgemaakt op 6 november. Daarnaast zal Deloitte, dat ook dit jaar partner is van de Belgian Marketing Awards, dit jaar zelf ook een special Award uitreiken.
Meer informatie over de finalisten en inschrijven voor de awardceremonie via www.belgianmarketingawards.be