Negen finalisten voor Belgian Marketing Awards

Awards / News

De negen finalisten van de eerste editie van de Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op 3 december de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year of The Marketing Leader(ship) of the Year.

Het Selectiecomité van de Belgian Marketing Awards - bestaande uit 15 marketing professionals - koos uit de in totaal 33 inzendingen drie finalisten per categorie. Dominique Vercraeye, voorzitter van het Steering Committee van de Belgian Marketing Awards: “Alle ingestuurde dossiers waren van een uitstekende kwaliteit. Maar dit is een wedstrijd. Na een grondige analyse heeft het Selectiecomité op unanieme wijze de volgende cases geselecteerd: In de categorie The Belgian Marketing Company of the Year zijn de kanshebbers: Delhaize, GB Foods Belgium en Special Olympics. Bij de The Young Belgian Company of the Year gaat het om Kriket, Ritchieen Spott. The Marketing Leader(ship) of the Year ten slotte gaat naar Geert Van Aelst(Tiense Suiker), Sophie Pollet(Telenet) of Vincent Crabbé(RTBF).”

Op 30 november zal de jury onder voorzitterschap van Dominique Leroy (Deutsche Telecom) alle finalisten ontmoeten, hun dossier evalueren en de uiteindelijke winnaar kiezen. Alle finalisten zullen op donderdag 3 december tijdens het BAM Marketing Congress hun case presenteren, nadien zullen de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt worden.

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking met het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ACC, BMMA, CUBE en UMA. Zij nemen de plaats in van de Master Marketers, de Marketer of the Year en Belgian New Brand Award, die BAM tot vorig jaar organiseerde. 

Meer info over de criteria en de uitreiking op http://www.belgianmarketingawards.be.