Negen finalisten voor derde editie Belgian Marketing Awards

4schools / Awards / News

De 9 finalisten van de Belgian Marketing Awards, die dit jaar voor de derde keer georganiseerd worden, zijn bekend. Zij hebben een kans op drie om woensdag 9 november 2022 bekroond te worden als The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year of The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year.

Bierproducent Alken-Maes, HR- en facilitypartner ITZU en toerismeorganisatie Visit Brussels zijn de drie finalisten in de categorie Belgian Marketing Company of the Year. Een van hen zal Alpro opvolgen, dat de award vorig jaar in de wacht sleepte.

“Het selectiecomité kwam snel en quasi unaniem tot de shortlist voor deze categorie,” aldus Dirk Vandekerckhove (Ads & Data), die dit selectiecomité voorzat. “De drie genomineerde cases hebben een aantal opvallende gemeenschappelijke kenmerken: het zijn sterke Belgische merken die elk op hun terrein in een zeer concurrentiële omgeving een opmerkelijke groei hebben gerealiseerd. Alle finalisten brengen dit ook in de praktijk vanuit een maatschappelijk kader met aandacht voor inclusie, diversiteit en duurzaamheid.”

In de categorie Belgian Young Marketing Company of the Year gaat de strijd tussen Dripl (fabrikant van gezonde en verpakkingloze dranken), Brauzz (producent van duurzame schoonmaakmiddelen) en Komrads (dat duurzame sneakers maakt).

Dominique Vercraeye (Chosen Group), voorzitter van de Steering Committee van de Belgian Marketing Awards, zat dit selectiecomité voor: “De 3 finalisten hebben een opportuniteit in de markt geïdentificeerd en streven ernaar om die om te zetten in een succes door middel van een innovatieve value propositie, een digitaal gedreven marketingbeleid en sterk ondernemerschap. Alle finalisten dragen bovendien bij tot de noodzakelijk transitie naar meer duurzaamheid.”

Tot slot zijn de drie kanshebbers voor Belgian Marketing Leader(ship) of the Year Lise Conix (Torfs), Lieve Pattyn (EG) en Mélanie Decelle (Spadel). “We merkten een duidelijke positieve evolutie naar meer meaningfulness bij de inzenders,” zegt Catherine Willemart (Tetra Pak), die dit selectiecomité voorzat. 

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UBA en UMA, in samenwerking met Deloitte, Trends en Kanaal Z. Adobe en Pierre Marcolini zijn sponsors.

Voor de 9 finalisten volgt op 24 oktober 2022 de volgende stap. Dan zullen ze hun case voorstellen aan de 13-koppige jury onder voorzitterschap van Anouk Lagae, CEO van Accent Jobs. Het verdict van de jury wordt bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking op 9 november bij Deloitte in Zaventem.

Meer info over de criteria en de uitreiking op www.belgianmarketingawards.be.