Nele Baeyens marketingdirecteur magazines Roularta

Media / News / People

Nele baeyensNele Baeyens (44 jaar) wordt directeur marketing Magazinebrands & Digital Brand Innovation van Roularta Media Group (RMG). Zij is licentiaat communicatiewetenschappen (KUL) van opleiding en begon haar loopbaan bij Mobistar (nu Orange) als retailcoördinator. Vervolgens ging zij aan de slag bij Sanoma Magazines Belgium, eerst als productmanager en nadien als marketing & communication manager voor diverse merken. De laatste jaren was zij actief bij DPG Media als head of Marketing tv. Daarbij was ze verantwoordelijk voor de marketing van VTM, Q2, Vitaya,  Rode Neuzen-dag etc. Nele Baeyens zal nu de marketingafdeling van de magazinemerken van RMG leiden. Dat zijn vooraanstaande nieuwsmerken zoals Knack, Le Vif/L’Express, Trends/Trends-Tendances, Sport Voetbal/Foot magazine en marktleiders bij de vrouwenmerken zoals Libelle/Femmes d’Aujourd’hui, Flair (N/F), Feeling/Gael. Nele Baeyens: “Ik kijk er enorm naar uit om mee te bouwen aan de mooie toekomstplannen van Roularta Media Group. De wereld van media en magazines staat niet stil. Ik geloof in de kracht van media en mediamerken om te connecteren met consumenten. Het is voor mij een mooie uitdaging om vanuit mijn marketing- en digitale ervaring de topmerken van Roularta verder op de kaart te mogen zetten in België.”
De marketingafdeling definieert op basis van data, klanteninsights en markttrends de merkpositionering en marketingstrategieën van de Roularta-merken. Zij is daarbij verantwoordelijk voor de digitale marketingontwikkeling van deze merken. Het marketingteam initieert ook nieuwe businessactiviteiten (zoals brand extensions) rond de merken en staat in voor alle communicaties naar lezers in al zijn vormen (online, print, audiovisueel,…) en voor alle merken. Met al deze initiatieven bezorgt de marketingafdeling online en offline lezers een unieke en herkenbare merkbeleving via alle marketingkanalen.
Deze nieuwe organisatie moet RMG toelaten om de visibiliteit, het bereik, de ontwikkeling en de innovatie van de merken op alle mogelijke platformen te verhogen.