Nescafé zegt goedemorgen

Nescafe

Communication / News

NescafeEen live uitzending die Nescafé dit najaar organiseerde ter gelegenheid van de Internationale dag van de Koffie palmde razendsnel de sociale media in. De nu vrijgegeven cijfers geven aan dat ruim 15 miljoen mensen in meer dan 60 landen werden bereikt.

De campagne kreeg de naam ‘Good Morning World’ mee. Fans van over de hele wereld werden uitgenodigd om een filmpje van zichzelf met hun eerste kopje koffie van de dag in te zenden. Het wereldwijde initiatief werd live uitgezonden en bracht koffiefans van over de hele wereld samen in een reusachtige ‘keten van kopjes’ waardoor Nescafé het eerste wereldwijde merk werd dat een livestream van 24 uur lang organiseerde die tegelijkertijd te zien was op meerdere fanpagina’s.

Het was de bedoeling om de wereld door middel van koffie samen te brengen. De live uitzending bereikte de tijdslijn van 15 miljoen mensen van wie er meer dan 3 miljoen de keten van kopjes ook bekeken. Zo kwam men aan een betrokkenheidsgraad van 20% - dat is meer dan 400 keer het gemiddelde in de sector.1

Meer dan 60 landen van over de hele wereld waren betrokken bij Good Morning World en 25 zorgden voor onafhankelijke, markt-specifieke inhoud om af te spelen zodra de uitzending live ging.

Van heinde en ver kwamen door de gebruikers aangemaakte bijdragen toegestroomd, ook uit landen zoals de Filippijnen en Korea waar plaatselijke beroemdheden, beroemde YouTubers, Instagramgebruikers, bloggers en vloggers hun koffieselfies deelden.
In Jamaica werd zelfs vanuit Kingston een programma met live dans en optredens uitgezonden. De 24 uur durende kopjesketen die tegelijkertijd te zien was op 58 Facebookpagina’s van Nescafé kon ook gevolgd worden op YouTube, Twitter en Periscope gedurende de hele Internationale Dag van de Koffie. Nescafé was ook het eerste merk dat een livestream uitzond via de pas gelanceerde Bètafunctie van Periscope – een gemengde livestream afkomstig van verschillende bronnen, net zoals een televisieprogramma, anders dan de inhoud die traditioneel op Periscope wordt gestreamd vanop een enkel mobiel toestel.