Nespresso maakt winnaars verticale films bekend

Awards / Marketing / News

Nespresso FilmUit Nieuw-Zeeland, India en Mexico komen ze, de winnaars van de internationale Nespresso Talents wedstrijd 2019. Deelnemers konden hun creativiteit loslaten op een kortfilmpje met een uniek verticaal 9:16-beeldformaat. Deze vierde editie focuste op het uiterst actuele thema ‘We zijn wat we eten’. Een topic dat duidelijk leeft en inspireert: er waren maar liefst 371 inzendingen uit 46 landen. Van het belang van duurzame landbouw tot de bescherming van onze eetcultuur en ons culinaire erfgoed – alle films tonen duidelijk dat mensen overal ter wereld gepassioneerd zijn door voeding.
Het Nespresso Talents platform wil filmmakers aansporen om globaal een positieve verandering op gang te brengen, en wereldwijd getalenteerde filmmakers in de schijnwerpers zetten. De wedstrijd speelt ook in op culturele trends en een nieuwe manier van video’s kijken. De filmpjes moesten verticaal opgenomen zijn – een beeldformaat dat de afgelopen vijf jaar 600 % populairder is geworden.
INTERNATIONALE WINNAARS 
Eerste prijs: Subak’ van Joshua Morrice – Nieuw-Zeeland
Tweede en derde prijs: Ruffo’ van Marco Aurelio Celis – Mexico en ‘Seed Mother’ van Achyutanan Dwivedi – India
De internationale winnaars kregen niet alleen een geldprijs om hun filmcarrière te boosten, maar ook een exclusieve uitnodiging voor het wereldvermaarde Filmfestival van Cannes.
BELGISCHE WINNAARS
Eerste prijs: Tursen’ van Tursen Ringston
Tweede en derde prijs: Excellence’ van Jarne Pauwels en ‘Long time no see’ van Francois-Xavier Willems
De Belgische winnaars kregen, naast een geldprijs, ook een uitnodiging tot een exclusief lokaal evenement waarop ze gelauwerd werden.
Bekijk alle video’s op Nespresso.com/talents.