Nespresso verwent clubleden

Marketing / News

Nespresso JJ4_1493
Dat Nespresso voor een 'superbe customer experience 'staat, is geen geheim. Niet helemaal verwonderlijk dus dat Nespresso zijn trouwe fans verwent met Atelier Nespresso. Sinds gisteren en tot en met 18 oktober bundelen 12 Belgische topchefs, chocolatiers, patissiers, sommeliers en bartenders hun expertise en nemen ze koffieliefhebbers mee op reis doorheen de wereld van Nespresso: van de origine van de koffiebessen tot de koffie in de capsule en uiteindelijk in uw kopje, in uw cocktail of op uw bord. Tien dagen lang laten ze Belgen de unieke wereld van food & coffee paring ontdekken tijdens een lunch, brunch, moment gourmand of diner - zie ook www.nespresso.com/atelier. De locatie? KAS Kunst aan de Stroom in Antwerpen. En waarom Antwerpen? De Haven van Antwerpen is de grootste haven voor groene koffiebonen ter wereld. Ook alle koffie voor Nespresso bereikt Antwerpen alvorens naar Zwitserland te verhuizen om te worden gebrand.

Wim De Schutter (Nespresso)

Wim De Schutter (Nespresso)


Nespresso Atelier is er voor de (vele) trouwe fans en dat was voor PUB een mooie gelegenheid om het met Wim De Schutter, marketing director Belux van Nespresso, even te hebben over de toekomstplannen van het koffiemerk. Er zijn nu zes boutiques in België en Nespresso blijft zoeken naar geschikte locaties in centrumsteden (Wijnegem is een uitzondering) en premiumlocaties. Een objectieve waarnemer zou zich kunnen afvragen of Nespresso op termijn toch niet de retail zelf binnentreedt (al zou het daar Dolce Gusto, ook van Nestlé maar volledig gescheiden van Nespresso) tegenkomen. En of shop-in-shops worden overwogen. Wim De Schutter wuift beide mogelijkheden weg. "We willen voor 100% zelf het klantencontact behouden," zegt hij. "En we willen controle behouden over het 'Nespresso-gevoel'." Nespresso zelf blijft het volgens Wim De Schutter goed doen - het is bekend dat Nestlé buiten de officiële publicaties zelden met cijfers naar buiten treedt - maar Nespresso groeit zeker mee met de koffiemarkt. En dat de koffiecultuur de voorbije jaren tot een boost van de verkoop van koffie leidde, is geen geheim. En de concurrentie - met name de 'compatibele' capsules - deed de taart groter worden. Nespresso blijft overigens een unieke positie innemen, met de premiumkwaliteit en met het heel brede gamma (van nu 23 smaken). Die kwaliteit keert terug bij elke fase van de productie. Slechts 1 tot 2 procent van de koffieproductie komt in aanmerking om in een capsule van Nespresso terecht te komen. Dat is een afvallingskoers: er is een selectie op het vlak van plantages, koffiekwaliteit, grootte van de koffiebonen, transport, branding, verpakking enzovoort.
Nespresso JJ4_1779