New Kid in Town: Celine Wijns

New kids in town

"Het belang van marketing kreeg ik van jongs af aan met de paplepel ingegeven. Ik ben Celine Wijns, 25 en strateeg bij Propaganda Group. Het bedrijf van mijn vader kon wel wat hulp gebruiken en dus nam ik een aantal marketingtaken op me. Vanuit die interesse koos ik voor Bedrijfsmanagement en Marketing (optie Communicatie) aan de UCLL.

Tijdens een eerste stage merkte ik echter dat die opleiding mij niet de voldoening gaf die ik zocht en zo besloot ik om nog een specialisatiejaar Digital Media Manager aan Thomas More te volgen. Een schot in de roos: inzichten van marketingexperten gecombineerd met een uitdagende stage bevestigden dat marketing en communicatie het pad was waarop ik wou verdergaan.

Ik startte mijn carrière in een marketing- en communicatiebureau, waar ik campagnes van A tot Z uitwerkte. Na twee jaar was ik klaar voor een nieuwe uitdaging en kwam ik via een vriendin in contact met We Are Digital (deel van Propaganda Group).

Vandaag begeleid ik als marketingstrateeg bedrijven met het opstellen van campagneplannen en marketingstrategieën. Ik analyseer resultaten en denk mee na over de beste aanpak. Daarnaast kreeg ik de vraag om de externe communicatie van Propaganda Group verder uit te bouwen. Wat mijn job zo boeiend maakt? De afwisseling, flexibiliteit en enthousiaste collega’s. Maar vooral: de mogelijkheid om bedrijven het volle potentieel van marketing te laten ontdekken én benutten."

Celine Wijns