New Kid in Town: Jeremie Mavanga

New kids in town

"Jongste van vier, eeuwige student, creatieve duizendpoot: dat ben ik, Jeremie Mavanga (21). Mijn leergierigheid begon al vroeg. Alles wat ik niet begreep, wilde ik ontrafelen. Die honger naar kennis leidde me van KSO tot wetenschappen en sport. Uiteindelijk bracht de lockdown me terug bij mijn eerste passie: tekenen.

Tijdens die periode van stilte herontdekte ik de kunst van creëren. Die fascinatie, gecombineerd met mijn passie voor orde, structuur en grafische elementen, bracht me bij grafische vormgeving. Een nieuwe wereld ging open.

En toen kwam motion design. Bewegende beelden, verhalen vertellen door middel van animatie: ik was meteen verkocht. Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar hoeveel verhalen kun je vertellen met video? Die vraag drijft me nog steeds.

Op zoek naar een stageplaats kwam ik op 'Welcome Talent', een initiatief van WPP om verborgen talenten te ontdekken voor de communicatie-industrie. Ik had nooit gedacht dat die wereld iets voor mij zou zijn, maar ik gaf het een kans. En wat was ik fout!

Drie maanden lang heeft Welcome Talent me in de wereld van communicatie ondergedompeld. Ik kreeg de kans om stage te lopen bij VML, waar ik onder leiding van Ingeborg Van Hoof (Head of RTV) en Timothy Helmer (Senior Brand Designer) de kracht van design en teamwork ontdekte. Hoe design en strategie hand in hand gaan om campagnes tot leven te wekken.

Na mijn stage kreeg ik de kans om deel uit te maken van het RTV-team bij VML, waar ik mijn passie voor motion design verder kan ontwikkelen. Met een fantastisch team om me heen leer en groei ik elke dag. Net als vroeger, maar nu met een duidelijke focus: visuele storyteller worden."

 

Jeremie Mavanga @VML