New Kid in Town: Jytte De Taeye

New kids in town

“Als kind droomde ik weg in mijn eigen wereld. Een wereld die ik creëerde via duizenden tekeningen en zelfverzonnen toneelstukken. Toen al probeerde ik graag nieuwe dingen en wilde ik alles begrijpen. Met een gezonde dosis nieuwsgierigheid naar wat al bestaat, gecombineerd met enthousiasme voor wat mogelijk is, geef ik vorm aan nieuwe creaties. De opleiding Beeldende Vormgeving - Visual Design aan LUCA School of Arts in Gent was voor mij een grote stap in de juiste richting. De opleiding gaf me een goede basis binnen een uiteenlopende waaier aan ontwerpvormen.
Nadien koos ik ervoor om me te verdiepen in animatie, via de verkorte bachelor en master in Audiovisuele Kunsten: Animatie. Deze opleiding ging gepaard met een wissel van locatie, van Gent naar Brussel. Nieuwe contacten, nieuwe ervaringen en helemaal ondergedompeld in de animatie- en filmwereld. Via de opleiding kregen we als filmstudenten de kans om deel te nemen aan filmfestivals. In mijn bachelorjaar werd mijn geanimeerde trailer 'Flashlight Eyes' gekozen voor screening op het Anima festival. Mijn masterfilm, 'In Absence of Light', werd geselecteerd voor het internationaal filmfestival Animfest te Athene. Immer nieuwsgierig breidde ik na het behalen van mijn masterdiploma mijn creatieve wereld verder uit via een postgraduaat Digital Marketing Communication aan Artevelde. Creativiteit op een andere manier, via communicatie, concepten en psychologie. Hoe maak je iets aantrekkelijk voor een gebruiker? Hoe trek je het juiste publiek aan? Het draait om klanten tevredenstellen, zoeken naar een antwoord op hun vraag “what’s in it for me?”. Met die vraag in mijn hoofd rondde ik mijn opleiding af in 2024.
In het najaar gaf ADDRETAIL me de kans om creatief denken en creëren te combineren. Deze combinatie sprak me aan en ik ben er dan ook enthousiast op ingegaan. Al bij de start als creative designer kreeg ik de kans om mee te werken aan de rebranding van ADDRETAIL. Ik dompelde me in de nieuwe branding en paste deze toe in illustraties en animaties. Daarnaast dacht ik mee over promoacties voor Carrefour en animeerde ik een video voor de deelname van onze klant Club aan de MIXX Awards. En als leuke kers op de taart mocht ik samen met een collega het evenement Creativity Decoded, georganiseerd door Creative Belgium bijwonen. Brainstormen met mijn collega’s over hoe we merken kunnen activeren, en zo helpen hun doelen te bereiken, geeft me energie. Inspiratie komt van overal, klassieke tot hedendaagse kunst, film, geschiedenis, literatuur en muziek. Wij laten ons door niets beperken.”