New Kids in Town: Sofie Gilliams & Anke Verhaegen

New kids in town

"Na in hetzelfde kleine dorpje op te groeien, naar dezelfde middelbare school te gaan én in dezelfde sector te belanden, kruisten onze wegen vreemd genoeg pas na meer dan 20 jaar. Beter laat dan nooit, want we vonden in elkaar niet alleen een AD (Anke) en een copy (Sofie), maar ook dezelfde nerdy liefde voor social media, tech en chips (de eetbare versie).

We werden als creatief team gekoppeld bij TBWA, waar we de kans kregen om campagnes te maken voor oa. Streamz, Samsung, EuroDreams en Telenet. (Bumba bezorgde ons niet alleen een iconische spot, maar meteen ook onze enige foto samen.)

Daarnaast passeerden ook projecten als Day 3 de revue. Maar ook de kaartjes die we samen met Karen François en Streamz ontworpen hebben ten voordele van Think Pink.

De talloze campagnes, enkele Creative Belgium Awards en zelfs een shortlist in Cannes exposen ons direct als de Not-So-New Kids die we eigenlijk zijn. Want ondertussen zijn we al zo’n acht jaar aan het werk.

Na meer dan zes leerrijke en chipsrijke jaren bij TBWA, werd het tijd voor een nieuwe omgeving en snackautomaat. Sinds 1 april 2024 zijn we aan de slag bij Accenture Song, waar creativiteit en technologie samenkomen. Onder de vleugels van Paul Wauters werken we op projecten voor Peugeot, De Lijn en Belfius.

Sofie Gilliams (Conceptual Copywriter) & Anke Verhaegen (Art Director)