New Talent Award 2019: inschrijvingen geopend

Awards / Crea / News

CBA19-NT_Instagram-FB_v3-01Creative Belgium lanceerde de briefings voor de New Talent Award 2019. Deze wedstrijd wordt, naar goede jaarlijkse gewoonte, georganiseerd in samenwerking met de internationale organisatie D&AD. 18 internationale merken roepen met 18 échte briefings studenten en recent afgestudeerden op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn. Voor elke inzending voor de New Talent Award betaalt Creative Belgium de inzending van hetzelfde werk voor de internationale D&AD New Blood-wedstrijd. Dit jaar hebben onder andere Adidas, Bacardi, Durex, Virgin Atlantic en Workplace by Facebook een briefing gelanceerd. Ontdek ze allemaal op de website van Creative Belgium.
Ook dit jaar stellen leden van Creative Belgium zich ter beschikking om de studenten te begeleiden om het beste uit hun werk te halen. Studenten krijgen de kans een eerste praktijkervaring op te doen op basis van echte briefings voor echte merken, onder begeleiding van een ervaren creatief uit de sector. Dit jaar zijn de 'mentor agencies' 20something, BBDO, Dallas, DDB, De Vloer, FamousGrey, Happiness, LDV United, mortierbrigade, Prophets, Publicis en Wunderman Antwerp.
Eén entry, meerdere kansen om je talent in de kijker te zetten. Naast een netwerkmoment met creatieven uit de sector, persaandacht, een podiumplaats in Knokke en een podiumplaats in Londen, maken deelnemers bovendien kans op een nog grotere prijs. The D&AD New Blood Academy, in samenwerking met WPP, verwelkomt jaarlijks 50 New Blood pencil winnaars voor een exclusief boot camp: 2 weken boordevol talks, workshops en live client briefings. Lenie Dankers, deel van het winnende team van de New Talent Award 2018, wist zich afgelopen zomer een plekje in de New Blood Academy te verzekeren, zie . Ze deelde haar ervaring in een leuk filmpje:

Alle informatie over deelname aan de New Talent Award, van briefings en beschikbare mentors tot deadlines, kan je vinden op de website va Creative Belgium.