New Talent Award 2023: Mentor-at-home

Communication / News

Creative Belgium’s New Talent Award is terug en is aan haar 8ste editie toe. In samenwerking met D&AD New Blood daagt Creative Belgium Belgische studenten in advertising, communicatie en design uit om op één of meerdere briefings van 17 internationale topmerken te werken. Onder andere eBay, Barclays, Unilever, Heineken en William Lawson’s Scotch roepen studenten op om een antwoord te bieden op een echte uitdaging.

Na een succesvolle eerste editie vorig jaar, waarvoor meer dan 200 jonge talenten zich inschreven, organiseert Creative Belgium opnieuw Mentor-at-Home briefing sessions in samenwerking met haar company members. In de week van 12 december zullen Mortierbrigade, Ogilvy Social.Lab, Mutant en LDV United elk een briefing voor hun rekening nemen. Wat te verwachten: strategische inzichten, inspirerende cases en tips & tricks om echte briefings van globale merken te kraken. Elke sessie eindigt met een live Q&A. Studenten hoeven niet deel te nemen aan de New Talent Award om deze sessies te volgen en ook jonge professionals zijn van harte welkom. “Het is mooi om zien dat onze leden zich jaar na jaar engageren om hun expertise en ervaring te delen met de volgende generatie. Naast het werken op een briefing van de bovenste plank, biedt dit voor jong talent een opportuniteit om hun eerste contacten te leggen in de sector. Alle inschrijvingen voor de New Talent Award zijn ook in de running voor de internationale D&AD New Blood Awards, waar zo’n 4000 jongeren van over de hele wereld aan deelnemen. De track-record van jaarlijks minstens één Belgisch winnend team in London houdt stand, daar mogen we best fier op zijn," zegt Liesl Dejonghe – Community & Project Manager, Creative Belgium

De sessies worden gegeven in het Engels. Inschrijven kan via deze link.

De kalender, telkens van 18 tot 19h op Zoom:

12.12 eBay (Open Brief) met mortierbrigade

Pieter Nijs, UX Director & Vincent d’Halluin, Partner & Strategic Director

13.12 William Lawson’s Scotch (PR, Social Media) met Ogilvy Social.Lab

Julie Frédérickx, Strategic Planner & Clémentine Bailly, Art Director

14.12 Candy Crush Saga (Advertising, PR, Social Media) met Mutant

Jazz Sanusi, Creative Strategist & Ruben Van Maldeghem, Creative Director

15.12 Duolingo (Open Brief) met LDV United

Dries De Wilde, Creative & Lorien Verachtert, Strategic Planner