Uit het tussentijdse kwartaalrapport van het CIM, waarbij het jaargemiddelde een kwartaal verder is opgeschoven, blijkt dat de groei van het bereik via de websites opnieuw groter is dan de erosie van de betaalde verspreiding, zo stelt Newsworks vast. Newsworks is een sectorinitiatief van de belangrijkste dagbladregies in België, die 12 zogenoemde newsbrands vertegenwoordigen: de Persgroep Advertising, IPM Advertising, Rossel Advertising en Mediahuis Connect (inclusief L’Avenir). Newsworks fungeert als het marketing- en reflectieplatform van de sector ter ondersteuning en promotie van alle betrokken newsbrands.
De consumptie van digitale versies van papier nadert de 10%. Bovenop is er de consultatie van webpagina’s op verschillende platformen die moet aangevuld worden met de trafiek via apps. Deze vooral mobiele verspreiding is gestaag groeiende en wordt binnenkort voor alle titels gerapporteerd, zodat we er in de evolutie eveneens rekening mee kunnen houden. Het totaal gemeten aantal Unique Browsers via app’s is eind september al opgelopen tot meer dan een half miljoen per dag. Hoewel het actuele ongedupliceerd bereik over alle platformen heen niet gekend is, kan worden aangenomen dat de globale evolutie van de nieuwsmerken positief is.
En per titel:
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]