Newsbrands steeds meer digitaal

Uit het tussentijdse kwartaalrapport van het CIM, waarbij het jaargemiddelde een kwartaal verder is opgeschoven, blijkt dat de groei van het bereik via de websites opnieuw groter is dan de erosie van de betaalde verspreiding, zo stelt Newsworks vast. Newsworks is een sectorinitiatief van de belangrijkste dagbladregies in België, die 12 zogenoemde newsbrands vertegenwoordigen: de Persgroep Advertising, IPM Advertising, Rossel Advertising en Mediahuis Connect (inclusief L’Avenir). Newsworks fungeert als het marketing- en reflectieplatform van de sector ter ondersteuning en promotie van alle betrokken newsbrands.
De consumptie van digitale versies van papier nadert de 10%. Bovenop is er de consultatie van webpagina’s op verschillende platformen die moet aangevuld worden met de trafiek via apps. Deze vooral mobiele verspreiding is gestaag groeiende en wordt binnenkort voor alle titels gerapporteerd, zodat we er in de evolutie eveneens rekening mee kunnen houden. Het totaal gemeten aantal Unique Browsers via app’s is eind september al opgelopen tot meer dan een half miljoen per dag. Hoewel het actuele ongedupliceerd bereik over alle platformen heen niet gekend is, kan worden aangenomen dat de globale evolutie van de nieuwsmerken positief is.
En per titel:
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]