Newsworks 2.0 met Bruno Liesse

Bruno_Liesse

Media / News / People

Logo-Newsworks

Newsworks start een 2.0-format om zijn marketing- en onderzoeksinitiatieven te stimuleren. Deze strategische missie is « een belangrijke activiteit, maar blijft vooral een steun voor de betrokken media, en geen kernactiviteit, » vertelt zelfstandig consulent Bruno Liesse, die zich voor het project zal inzetten, ter opvolging van Wout Dockx. Liesse blijft tezelfdertijd senior consultant bij Emakina Insights & Consulting. Volgens hem is het « aan de uitgevers en de regies om hun strategische en operationele missie volledig op te nemen in termen van marketing, innovatie en de verkoop van advertentieruimte. »
Het actieplan, dat loopt tot de zomer, is al heel concreet en omvat een marktconsultatie via enkele belangrijke adverteerders en mediabureaus. « Achter het verhaal zitten veroordelingen, feiten en cijfers, maar we gaan verder dan de elementen van het CIM en de economische factoren van aankoop. Drie pijlers hebben betrekking op de multimediamerken die ik hier behandel: de efficiëntie van het spreken via deze newsbrands richting de consument, een always on communicatie met de klanten en stakeholders en de versterking van digitale voorstellen, inclusief het beheer van front-end concurrentie met bepaalde internationale media. » Volgens hem zou de concurrentie niet andere lokale media zijn, maar eerder de pure digitale spelers.
Newsworks is de sectororganisatie in de media die zich toelegt op het ondersteunen en promoten van alle advertentiemogelijkheden in nieuwsmerken. Dit initiatief is afkomstig van de vier grootste mediabedrijven in België, die 12 nieuwsmerken vertegenwoordigen: Persgroep Advertising, IPM Advertsing, Mediahuis Connect en Rossel Advertising.