nexxworks verwelkomt drie nieuwe partners

Communication / Innovation / News / People

Felix Garriau - Julie Vens - De Vos - Frederik Simoen

Frederik Simoen – Julie Vens – De Vos – Felix Garriau


Op 1 januari 2018 kreeg nexxworks - het bedrijf van onder andere Peter Hinssen, Steven Van Belleghem en Rik Vera - er drie nieuwe partners bij: Felix Garriau, Frederik Simoen en Julie Vens - De Vos. Zij waren al langer aan de slag binnen de organisatie maar nemen nu respectievelijk de rol op zich van CMO, COO en CEO. De andere nexxworks Partners - Peter Hinssen, Steven Van Belleghem, Rik Vera, Annick Vandezande en Nancy Rademaker – blijven zoals daarvoor in de raad van bestuur zetelen.
Julie Vens - De Vos wordt partner en CEO van nexxworks. Zij was al sinds mei 2016 bij nexxworks aan de slag als tour director en werkte daarvoor in verschillende sales- en marketingposities bij Coca-Cola Enterprises. Als rasechte ondernemer combineert zij deze functies al meer dan 2 jaar met haar eigen bedrijf, HOOM Design. Als CEO neemt ze de fakkel over van opinieleider Rik Vera, die partner blijft en voorzitter van de raad van bestuur van nexxworks wordt (waar hij voordien al in zetelde). Rik Vera wil zich - naast zijn adviseursrol als bestuurder - zoveel mogelijk concentreren op zijn keynotes, het geven van innovatie-advies en het schrijven van zijn nieuwe boek ‘Managers The Day After Tomorrow’, dat in april 2018 uitkomt bij Lannoo.
Frederik Simoen neemt de rol van partner en COO op zich. Hij heeft een achtergrond als consultant bij Möbius Business Redesign en begon zijn carrière bij nexxworks als bootcamp director in april 2016. Sinds eind 2017 beheert hij het nieuwe nexxology innovatieplatform. Hij neemt de functie van COO over van partner Annick Vandezande, die zich meer zal focussen op het geven van workshops en keynotes rond innovatie en op het begeleiden van tours. Ook zij blijft aan als partner in de raad van bestuur.
Felix Garriau tot slot neemt de nieuwe functie van partner en CMO op zich. Sinds mei 2016 was hij verantwoordelijk voor de programmatie en het projectmanagement van de nexxworks-tours, alsook voor de digitale marketingprojecten. Hij heeft een achtergrond als projectmanager bij Threon. Als CMO zal hij nauw samenwerken met communications director Laurence Van Elegem (die sinds juni 2014 verantwoordelijk is voor de communicatie, PR en storytelling binnen nexxworks).
Zoals daarvoor blijft nexxworks bedrijven inspireren om meer tijd en middelen te investeren in radicale innovatie en langetermijndenken. De nieuwe partners willen zich concentreren op de verdere (internationale) groei van nexxworks, in eerste instantie in België en Nederland. Daarvoor zal het bedrijf zich zoveel mogelijk focussen op de verdere ontplooiing, diversificatie en recombinatie van zijn drie kerninnovatieprogramma’s: de Innovatietours, Innovatiebootcamps en het innovatieplatform nexxology. Centraal daarin blijft het idee dat klanten zich samen verder ontwikkelen met het nexxworks netwerk van ‘peers’ en nationale en internationale sprekers en experten. Steven Van Belleghem en Peter Hinssen blijven, net zoals daarvoor, partners en bestuursleden bij nexxworks. Ook Nancy Rademaker blijft zich als nexxworks-partner concentreren op het geven van keynotes en workshops rond innovatie. “Bij nexxworks proberen we altijd in de praktijk om te zetten wat we verkondigen en ik ben dan ook verheugd om de fakkel door te geven aan een nieuwe generatie en hen achter de schermen als coach en content partner - met keynotes, boeken en workshops - te blijven ondersteunen,” aldus Rik Vera. “Ik denk dat we een perfecte balans gevonden hebben tussen een management met jong talent dat de wereld wil veranderen en een raad van bestuur met een stevige trackrecord in ondernemerschap,” voegt Peter Hinssen toe.