Nice en Choco vervolledigen populaire reeks 'Gezond gebeten'

Crea / News

Dit najaar lanceerden Nice, het Nutrition Information Center, en Choco twee nieuwe, interactieve boekjes over gezonde voeding en eetgewoonten: ‘Gezond gebeten voor Yummies’ en ‘Gezond gebeten voor Homies’. Ze zijn een vervolg op ‘Gezond gebeten voor Kiddies’, dat in juni werd gepubliceerd. Van de reeks vlogen al meer dan 50.000 exemplaren de deur uit. And still counting.

Op de groei

“Meer dan 15 jaar geleden maakte choco ‘1,2,3 aan tafel’, het populaire weetjesboek over gezonde voeding en eetgewoonten voor kleuters. 800.000 exemplaren en vele herdrukken later koos Nice (Nutrition Information Center) na competitie opnieuw voor choco voor een remake,” vertelt Krist Pauwels van Choco. En wat voor een: in de plaats van één editie koos Nice voor drie varianten, telkens in een unieke toon en stijl die meegroeien met de leefwereld van de doelgroep. Na ‘Gezond gebeten voor Kiddies’ over gezonde voeding voor kleuters, kwamen dit najaar ook lagereschoolkinderen en jongeren aan de beurt. Samen met interactieve tools voor jong en ouder(er), en bijhorende animaties voor op sociale media.

Gezond gebeten voor Yummies (kinderen 6-12 jaar)

De Yummies en hun ouders krijgen een boekje vol toffe verhalen, illustraties en spelletjes. Choco speelt in deze editie met vijf vriendjes, die de Yummies spelenderwijs mee op ontdekkingstocht nemen doorheen het wondere universum van gezonde voeding. Ze gaan samen op proefavontuur, planten plantjes, wisselen brooddozen uit, en nog veel meer. Kers op de taart (zonder suiker): een smulvriendenboekje dat je gratis kan downloaden of bestellen.

Gezond gebeten voor Homies (jongeren 12-18 jaar)

Homies maken graag hun eigen keuzes. Ze willen meer zelf beslissen wat ze doen én wat ze eten. Ouders of leerkrachten die zich moeien? Not done. Onze Homies-editie vroeg dan ook om een passende titel: ‘Doe je gezonde goesting’. Verschillende hippe karakters vertellen in 8 thema’s meer over gezonde eetgewoonten, volledig afgestemd op de leefwereld van jongeren. Bovendien kan elke jongere/Homie een online persoonlijkheidstest doen om zijn of haar foodtype te ontdekken.

Als zoete broodjes

“Van creatief concept, over redactie, copywriting en ontwerp tot social media animaties: het is een totaalproject waar we met bergen goesting onze tanden in zetten,” aldus Monica Carro Muiño van Choco. En het resultaat mag er zijn. “Sinds de lancering in juni vlogen er al 40.000 exemplaren van ‘Gezond gebeten voor Kiddies’ de deur uit,” zegt Hilde De Geeter, projectverantwoordelijke van Nice. “Ook de Yummies en Homies doen het goed, waardoor de totale teller nu al op 57.7000 staat.” Op naar de 800.000?