Nico Tempelaere schrijft een boek

Marketing / Media / News

Nico TempelaereHoe pas je social media in in je marketingstrategie? Nico Tempelaere zet ons op weg met een stappenplan in het net verschenen ‘Social Media Smaakmakers’. Een handige gids met oog voor de praktijk.

Social Media Smaakmakers. Hapklare succesrecepten voor uw bedrijf, een uitgave van Lannoo Campus en verkrijgbaar als boek en als e-book. De titel laat niet veel aan de verbeelding over. Voldoende stof voor een gesprek met auteur Nico Tempelaere, managing partner van JUSt.Agency. Waarom dit boek? Zijn we niet voldoende vertrouwd met social media? “Ik richt me tot de traditionele marketeers en de bedrijfsleiders,” antwoordt Nico Tempelaere. “Wij zijn het digitaal marketing- en adviesbureau van bedrijven zoals Proximus, Lexus, Unilever, Brussels Airport en Moët & Chandon. We ondervinden dat er behoefte is aan onafhankelijke experten die de klanten updaten. Hoe kunnen ze best social media inzetten? Hoeveel budget moeten ze ervoor uittrekken? Wat communiceren ze op social media..?”

Meer lezen? Dat doet u in het nieuwste nummer van PUB. In dat nummer gaan we ook in op het fenomeen ‘social TV’ en vervolgens op een onderwerp dat daar nauw mee verbonden is: targeted (of addressable) advertising. En we blikken terug op de geslaagde lancering van BAM.

Voorts gaat PUB de politieke toer op. Dat wil zeggen: we weten (net als u, uiteraard) dat er in 2018 én 2019 verkiezingen komen. De komende nummers gaan we daar uitvoerig op in. We geven alvast de aftrap met een interview met politicologen Nicolas Baygert en Stefaan Fiers. Hoe verliep de vorige campagne? En verkoop je een partij zoals een merk?

PUB ging op bezoek bij het bureau Stratégie, in het wondermooie Hermée. En It Runs In The Family werd een Ten Huize Van Greet Wachters en Stef Selfslagh, een koppel met een bureauverleden en nu actief bij Thomas More (zij) en De Morgen (hij).

En nog: Bart De Waele en Luc Eeckhout antwoorden op de vraag of robotisering jobs in de communicatiesector verloren doet gaan. We trokken naar 'mediacity' Gent. Er zijn de new kids in town, en columns en bijdragen van onder meer Sebastien Van Reet(Flexus), Nicolas Lambert (Fairtrade Belgium), Niklas Andries (Panamagroup) en Thierry Van Durme (Sonicville). En of Kim Jong-Un een idool is van Joe La Pompe weten we niet, maar wij zijn alvast fan van de advertenties die Joe terugvond over de Noord-Koreaanse ‘rocket man’.